Producătorii de dulciuri investesc sume uriașe în publicitatea produselor lor. În primul trimestru al acestui an, brandul Milka, parte a grupului Mondelez, a dominat piața de publicitate a dulciurilor, fiind urmat îndeaproape de Kinder (Ferrero).

Cele mai promovate dulciuri au fost ciocolatele, pentru care s-au înregistrat nu mai puțin de 150 spoturi pe zi. Cele mai mari bugete cheltuite pentru publicitatea ciocolatei le-au avut brandurile Milka, Lacmi, Poiana și Kinder, arată o analiză realizată de mediaTRUST. Distribuția reclamelor pe canalele media a consolidat notorietatea brandurilor în special prin intermediul posturilor TV.

În perioada 1 ianuarie - 31 martie 2023, industria dulciurilor a investit aproximativ 88 mil. de euro în campanii publicitare. Este important să subliniem că aceste cifre reprezintă cheltuielile calculate pe baza tarifelor de publicitate (rate card) specifice fiecărui mediu de promovare, fără a lua în considerare discounturile, reducerile sau alte oferte speciale acordate individual de către advertiseri. Prin urmare, valoarea cheltuielilor reflectată în raport reprezintă cheltuielile brute ale industriei dulciurilor în domeniul publicității, înainte de eventuale negocieri comerciale sau avantaje comerciale specifice oferite de medii de promovare.

Potrivit datelor furnizate de Admonit, instrumentul de monitorizare mediaTRUST pentru reclame, peste 50.000 de spoturi publicitare au fost difuzate în acest interval, cu peste 99% dintre acestea apărând pe posturile TV.

”Producătorii de dulciuri au adoptat o abordare strategică în ceea ce privește canalele de promovare, concentrându-se mai puțin pe reclamele radio. Această decizie poate fi interpretată ca un indiciu al faptului că aceste reclame nu sunt considerate cel mai eficient mijloc de a stimula simțurile relevante pentru consumul produselor dulci”, spun reprezentanții mediaTRUST.

Lider în cheltuielile de publicitate a fost brandul Milka (Mondelez), al cărui buget de publicitate s-a ridicat la peste 17,7 mil. euro. Kinder (Ferrero) - (17,5 mil. euro - rate card), Lacmi (Roshen One) - (9,3 mil. euro - rate card) și 7 Days (Chipita România) - (6,1 mil. euro – rate card) au fost, de asemenea, în frunte.

Cele mai promovate dulciuri

Potrivit datelor furnizate de mediaTRUST, brandurile Milka și Kinder au înregistrat un avans semnificativ în fața competiției. Milka a difuzat 9.720 de spoturi și a investit peste 17,7 mil. de euro (rate card) în campaniile publicitare, în timp ce Kinder a avut 9.752 de spoturi și cheltuieli publicitare de peste 17,5 mil. de euro (rate card). Publicul a fost expus în medie de peste 200 de ori pe zi la spoturile Milka și Kinder. Într-un interval de timp atât de scurt, au fost lansate campanii publicitare pentru diverse mărci precum Kinder Bueno, Kinder Choco Fresh, Kinder Chocolate, Kinder Schoko-Bons, Kinder Felie de lapte și Kinder Pingui. De asemenea, Milka a promovat intens produsele sale, inclusiv Milka, Milka Mmmax, Milka Praline și Milka Cookies Sensations.

Cu toate acestea, o sumă semnificativă a fost dedicată promovării produselor emblemă ale brandurilor.

În cazul brandului Milka, cea mai mare parte a bugetului publicitar, în valoare de 11,2 mil. de euro (rate card), a fost alocată ciocolatei Milka și Mmmax. În schimb, Kinder a investit 5,6 mil. de euro (rate card) în promovarea exclusivă a batoanelor de ciocolată Kinder Bueno, Kinder Choco Fresh și Kinder Chocolate. Brandul Lacmi s-a concentrat pe reclamele pentru ciocolata Lacmi, alocând un buget de 9,3 mil. de euro (rate card). În topul cheltuielilor publicitare se regăsește și brandul 7 Days, care a alocat 6,1 mil. de euro (rate card) pentru promovarea cornurilor umplute 7 Days Max. De asemenea, în perioada analizată, bugetul de publicitate al brandului Merci a fost distribuit exclusiv în promovarea cutiilor de ciocolată Merci, însumând 4,8 mil. euro (rate card).

Potrivit analizei mediaTRUST, se conturează clar tendințele actuale în industria dulciurilor, în care producătorii adoptă o abordare tot mai concentrată pe aspectul vizual și își diminuează prezența în reclamele radio și în presă, orientându-se spre investiții mai substanțiale în efecte vizuale. Acestora le revine acum accentuarea producției de spoturi publicitare la televizor, cu scopul ferm de a atrage și mai eficient atenția consumatorilor. Motivația care stă la baza acestei strategii este dorința de a ajunge la grupul țintă prin intermediul mediilor care să evidențieze în mod coerent calitățile estetice și să stimuleze simțurile.

Ciocolata cucerește micile ecrane

Analiza cheltuielilor publicitare arată că ciocolata a fost produsul cel mai frecvent promovat, reprezentând peste 27% din toate cheltuielile publicitare monitorizate (23,9 mil. euro – rate card). Cel mai mare cost în acest sector a fost suportat de Grupul Mondelez România, care, promovând marca Milka, a cheltuit 11,2 mil. euro (rate card) pentru campaniile publicitare Milka și Mmmax. Pe locul doi s-au situat reclamele pentru Lacmi, cu un cost de 9,3 mil. euro (rate card). Poiana, la rândul său prin Mondelez România, a alocat peste 2,3 mil. euro (rate card) pentru promovarea ciocolatei, iar Kinder (prin Ferrero) a cheltuit peste 940 mii de euro (rate card) pentru spoturile Kinder la ciocolată.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri