Adela Jansen, Secretarul General al BRD Groupe Societe Generale, vorbeste despre beneficiile proiectelor culturale realizate de catre corporatii. Ea este de parere ca o companie care sustine arta va avea de castigat in planul relationarii cu stakeholderii, dar mai ales in motivarea angajatilor.
La ora actuala, cand petrecem la birou peste 10 ore zilnic, iar echilibrul personal este de multe ori afectat de stres si taskuri repetitive, introducerea artei in companie poate fi considerata aproape un instrument de management.

Patrunderea artei in universul corporativ se poate face fie prin patronarea unor evenimente culturale la care angajatii si clientii sa fie incurajati sa participe, fie prin organizarea in sediile companiilor a unor expozitii de arta, sau prin achizitionarea de catre companie a operelor unor artisti, pentru decorarea spatiilor de lucru. Mai mult decat atat, angajatii pot fi stimulati sa se exprime prin arta (teatru, film, pictura), in cadrul trainingurilor, teambuilding-urilor sau prin organizarea unor concursuri interne (de fotografie, de exemplu).

Companiile investesc in arta pentru ca doresc sa se implice in viata culturala a Cetatii sau pentru ca doresc sa se asocieze unor evenimente de succes, uneori pentru ca pur si simplu investitia in opere de arta este profitabila din punct de vedere financiar sau, pentru ca doresc sa creeze un spatiu stimulativ pentru angajati sau clienti. De multe ori, apetitul companiilor pentru arta se naste si se mentine din pasiunea actionarului principal sau a managerului general pentru acest domeniu si, in timp, se creaza o adevarata cultura de companie.

Indiferent de unde a inceput totul, cei care au incercat ”pe propria piele” pot sa certifice: Arta poate fi un excelent instrument de comunicare, iar apropierea de un mediu total diferit poate genera declicuri benefice.

Daca o privim ca pe o strategie de interactiune cu mediul, nu doar ca pe o actiune filantropica, sustinerea artei are numeroase avantaje pentru o companie. Iata cateva:

1. participarea la viata culturala a orasului, poate da o vizibilitate puternica in randul publicului avizat. Pe langa asocierea numelui companiei cu un eveniment de prestigiu sau cu unul inedit, non conformist, evenimentul in sine poate fi folosit ca mijloc de relationare cu clientii;

2. promovarea unei imagini de companie ancorata in modernitate, creatoare de valoare in societate: arta poate fi ca o oglinda in care compania sa se reflecte si sa se diferentieze de competitie;

3. crearea unor evenimente artistice interne favorizeaza dialogul intre angajati. Dialog care poate porni de la o discutie despre pasiunea impartasita, de exemplu pentru fotografie si se poate continua a doua zi, in cadrul proiectului de implementare al noului soft de management a relatiilor cu clientii. Sau folosirea teatrului poate sa genereze (pe langa momente de neuitat) si un fenomen de rasturnare a ierarhiilor in cadrul companiei, extrem de benefic pentru consolidarea spiritului de echipa;

4. birourile sau spatiile comune pot fi decorate cu obiecte de arta contemporana care sa simbolizeze alternanta limbajului, pluralitatea optiunilor, stimuland imaginatia, creativitatea. Pana la urma cultura de companie rezida si in modul de organizare a spatiilor de lucru, nu numai in valorile pe care le promovezi la nivelul discursurilor sau actiunilor. In anul 1997, Société Générale lansa o provocare artistilor din hexagon: decorarea birourilor din Turnurile proaspat inagurate in cartierul La Defense. Achizitionarea operelor pentru amenajarea birourilor s-a transformat intre timp intr-o politica de sustinere activa a artei contemporane. Colectia, devenita intre timp una din cele mai valoroase colectii private de arta calatoreste acum in cele mai renumite muzee din Franta si din strainatate, spre incantarea vizitatorilor.

Concluzionand, as vrea sa atrag atentia asupra unui fapt de netagaduit: reducand rolul companiei doar la acela de finantator al unor manifestari exterioare ei, pierdem substanta implicarii intr-o experienta artistica complet diferita care poate fi initiata chiar de companie si ale carei beneficii se regasesc atat in planul imaginii dar mai ales in planul relational si al creativitatii.

Indiferent insa ca este vorba de mecenat, de crearea de evenimente, sau de amenajari interioare, constatam cu bucurie ca arta patrunde incet, incet in universul corporativ. Depinde de noi sa-i “folosim” la maximum calitatile terapeutice pentru a sparge monotonul cotidian si a-i imprumuta din ferventa creatoare.

Articol realizat de Adela Jansen, Secretarul General al BRD Groupe Societe Generale, pentru www.responsabilitatesociala.ro
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri