Marketingul pentru retailerii online are efecte surprinzatoare, cel putin asa se observa din vanzarile in crestere ale comertului electronic, se arata intr-un studiu al eMarketer efectuat in America.

Estimarile vanzarilor comertului electronic american pentru al doilea trimestru al 2007 s-au ridicat la 31,8 miliarde de dolari, cu 20,7% in crestere fata de aceeasi perioada a anului precedent, cand s-au inregistrat 26,36 miliarde de dolari, potrivit Biroului Departamentului de Comert dn Statele Unite. Vanzarile online au reprezentat 3,1% din totalul vanzarilor retail in trimestrul al doilea al anului curent.

Daca privim in urma, estimarile trimestrului al doilea aproape ca s-au dublat fata de 2004, cand se atingea o cifra de vanzari online de 16,07 miliarde de dolari sau 1,8% din totalul vanzarilor pe segmentul de retail american.

“Datele furnizate de Departamentul de Comert american sfideaza asteptarile analistilor specializati in comertul electronic, care previzionau o scadere a pietei de retail online pentru acest an”, a declarat analistul eMarketer Jeffrey Grau.

Rata de crestere a pietei se inscrie astfel in trendul prezentat de eMarketer in luna mai, conform caruia vanzarile online se vor majora cu 20,8% in 2007, conform declaratiilor lui Grau. Internetul este un canal puternic de shopping, oferind comoditate, preturi rezonabile si o selectie variata care determina consumatorii sa dea un simplu click, contribuind la accelerarea cheltuielilor online.

Conform studiului eMarketer, cresterea se va mentine, desi usor in scadere in urmatorii ani. In 2007, vanzarile totale online in America vor atinge 131,3 miliarde de dolari, crestere de 20,8% fata de anul anterior, in 2008 se preconizeaza vanzari online totale de 155,8 miliarde de dolari si o majorare cu 18,6% fata de 2007, ajungandu-se ca in anul 2010 cifra de vanzari online sa depaseasca 200 miliarde de dolari.

Desi o parte din clientii care cumpara produse noi online sunt fani ai cumparaturilor pe Internet, majoritatea decid sa cumpere online un produs sau serviciu dupa ce s-au documentat din alte surse, se precizeaza in studiul amintit.

In sondajul Mplanet efectuat de Asociatia Americana de Marketing in noiembrie 2006, publicitatea TV (37%) ramane de departe cea mai buna sursa de informare a publicului si de angajare a acestora online, urmata de Internet (15%) si newsletter-ele online (14%), care s-au clasat deasupra canalelor media traditionale, cum sunt ziarele(10%), revistele si reclamele radio(6%). Pe ultimul loc s-au aflat site-urile de networking, cu 1%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Cum poti folosi influencerii pentru dezvoltarea business-ului tau