Trustul Intact isi lanseaza noul cotidian economic luni, 14 ianuarie, sub titlul Financiarul. Ziarul va avea un format compact, cu 32 de pagini si va fi difuzat in fiecare zi, de luni pana vineri, pentru pretul de doi lei.

Financiarul este al patrulea cotidian economic de pe piata romaneasca de media si concureaza direct cu Ziarul Financiar, editat de Publimedia, cu Business Standard, parte a Grupului Realitatea-Catavencu, dar si cu ziarul Bursa editat de Ring Press. Financiarul se pozitioneaza pe segmentul premium si urmareste sa consolideze pozitia trustului in zona publicatiilor de business, acolo unde Intact mai editeaza saptamanalul Saptamana Financiara.

Financiarul este editat de compania Media Casa Press, parte a trustului de presa Intact, al carui presedinte si actionar majoritar este Camelia Voiculescu. Directorul General al ziarului este Gabriela Vranceanu Firea, realizator TV si director editorial Saptamana financiara, iar Edward Pastia ocupa functia de redactor-sef.

“Era nevoie, pe piata media romaneasca, de un cotidian financiar dinamic, puternic, in stare sa tina pasul cu viteza transformarilor economice din Romania, dar si din lume. Suntem o publicatie suta la suta romaneasca, dar conectata la marile decizii economice de pe mapamond. Citind Financiarul nu veti rata esentialul economic ce va poate schimba viata” declara Gabriela Vranceanu Firea.

Chiar daca este abia al treilea sosit pe segmentul sau, ziarul lui Voiculescu are, teoretic, sanse de reusita, crede consultantul media Iulian Comanescu. “Cred ca are loc pe piata, fiindca nisa cotidienelor de business este promitatoare. Ziarul financiar e un succes incontestabil, iar Business Standard, lansat in primavara trecuta, mi se pare usor ameliorat calitativ. Cotidianul lui Adrian Sarbu are un pret de coperta de doua-trei ori mai mare decat al cotidienelor generaliste si venituri foarte bune din publicitate, chiar la tiraje de 15-20.000 de exemplare. Deci e vorba de o nisa care «exista» nu numai din punctul de vedere al intentiilor editorului sau al publicului, ci si ca business profitabil”, ne-a spus Comanescu.

Dragos Stanca, Director General Publishing, Print si Online in cadrul Realitatea-Catavencu, trust care editeaza si cotidianul economic Business Standard, considera ca orice produs media de calitate, cu o strategie clara si un target bine definit, isi poate face loc pe piata romaneasca. “Nu cred ca e cel mai oportun moment pentru lansare, imediat dupa alte doua titluri puternice, respectiv saptamanalul Money Express si cotidianul Business Standard, dar... teoretic exista loc pentru toata lumea”.

“Avantajul concurential al Business Standard, lansat in luna mai in varianta «beta» si in luna septembrie in format full este indiscutabil. Sunt subiectiv, dar nu cred ca exista formula in care un alt ziar sa depaseasca acum Business Standard. Salut consolidarea segmentului presei de business si ma bucur ca, dupa o lunga perioada de semi-monopol pe aceasta zona, acum exista optiuni clare. Nu doar trei, asa cum se spune foarte des, ci patru, pentru ca mai exista si cotidianul Bursa”, adauga Dragos Stanca.

"Publicatiile economice sint primele din Romania care ating break-even. Istoria profitului lor este impresionanta. Capital a fost ani de zile publicatia cu cea mai mare margine dintre toate produsele Ringier, worldwide. Iar Ziarul Financiar atingea inca din 2006 o margine de profit de peste 40%! Asadar, e loc. Iar Gabi Firea e una dintre energiile inepuizabile din media romaneasca. Poti sa fii sau nu de acord cu ea, dar calitatea de om care misca lucrurile fara sa se bata cu pumnii in piept nu i se poate nega", este de parere Catalin Tolontan, redactor-sef Gazeta Sporturilor, publicatie lidera pe segmentul sau si parte a trustului Intact.

“Un al patrulea ziar de afaceri, in conditiile in care, totusi, economia romaneasca inca bajbaie, pare cam prea mult. In Olanda exista un singur ziar de afaceri, in conditiile unei economii mult mai puternice”, comenteaza Alex-Bradut Ulmanu, director al Fundatiei StartMedia si asistent universitar la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii.

Pe de alta parte, crede Ulmanu, exista inca in piata ideea ca o publicatie de business are foarte multe sanse sa reuseasca, pentru ca se adreseaza unui public specializat, cu un anumit statut profesional si economic, avid de informatie si atractiv pentru advertiseri.

“Nu vad mari schimbari cel putin in urmatorii doi-trei ani, pentru ca banuiesc ca, nici Vantu si nici Voiculescu nu sunt atat de naivi incat sa se astepte ca un ziar economic sa inceapa sa faca profit (ceea ce inseamna ca vor fi scutiti de dezamagiri si nu vor inchide ziarele nou-aparute)”, a mai spus Ulmanu.

De asemenea, Ulmanu opineaza ca o criza de resurse umane se manifesta si la nivelul liderilor de redactie, pentru ca este foarte greu in acest moment pentru orice publisher sa identifice redactori-sefi si editori capabili sa tina in mana cu profesionalism o astfel de operatiune. “Din acest motiv cred ca are de suferit calitatea jurnalistica si, probabil, lucrurile vor incepe sa se aseze atunci cand vor exista programe de training bine puse la punct si know-how editorial, care ar trebui, poate, importat din culturi jurnalistice mai mature”, a completat Ulmanu.


Alaturi de cele patru ziare economice care apar si varianta tiparita, segmentul business din media romaneasca este intregit de cotidienele online wall-street.ro si DailyBusiness.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri