Pearson vrea sa vanda pachetul de 50% din Financial Times Deutschland

Editura Pearson ar putea vinde saptamana aceasta detinerea sa de 50% din actiunile cotidianului german Financial Times Deutschland firmei Gruner+Jahr, cu care este partenera intr-o companie cu capital mixt.

Doua surse avizate in ceea ce priveste activitatile editurii cu sediul la Hamburg au spus ca tranzactia ar putea fi incheiata saptamana viitoare, marcand astfel o iesire a Pearson din companiile cu capital mixt care implica ziare de limba straina, scrie NewsIn.

In conformitate cu stiri publicate saptamana aceasta in presa germana si britanica, compania Gruner+Jahr, detinuta de grupul media Bertelsmann, ar putea plati in mod direct aproximativ jumatate din pretul estimat la 15-20 milioane euro (22-29 milioane dolari), restul reprezentand licenta anuala de folosire a marcii FT Deutschland.

Ziarele au mai scris ca Gruner+Jahr ar putea fuziona afacerea Financial Times Deutschland cu alte activitati ale sale din domeniul media, cum ar fi Capital sau Boerse Online.

Atat reprezentantii Gruner+Jahr, cat si cei ai Pearson au refuzat sa comenteze, mai scrie Reuters.
Compania Gruner+Jahr este cunoscuta mai ales ca editor de reviste, cum ar fi Gala sau GEO, si a facut doar cateva "incursiuni" in afaceri cu ziare germane.

Gruner+Jahr publica peste 300 de reviste in 24 de tari si detine participatii la ziare locale germane, cum ar fi Saechsische Zeitung, Dresdner sau Chemnitzer Morgenpost.

Compania Pearson trebuie sa prezinte marti o actualizare a tranzactiilor sale, putin inainte de deschiderea sedintei Bursei de Valori de la Londra.

Divizia FT a Pearson are in continuare o companie cu capital mixt in Rusia, cu cotidianul de afaceri Vedomosti. Grupul mai are, de asemenea, detineri la un ziar financiar si la o revista sud-africane - BDFM - si la un ziar financiar din India, Business Standard.

Pearson a vandut grupul spaniol de presa Recoletos conducerii companiei in 2004, iar in iulie 2007 a vandut cotidianul francez Les Echos grupului din sectorul produselor de lux LVMH.

Editura Pearson, cu sediul la Londra si condusa de directorul general Marjorie Scardino, a inceput partenriatul sau german cu compania Gruner+Jahr in 2000, in incercarea de a concura liderul cotidienelor germane de afaceri, Handelsblatt.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri