Numarul de reclame de pe Websiteuri s-a dublat anul acesta, conform analizei Digital Outlook Report 2008.
Suma cheltuita pe share in portaluri a scazut de la 24% in 2006 la 19% anul trecut, pe cand cea datorata search-urilor pe Internet a ajuns de la 28% in 2006 la 31% in 2007. Siteurile verticale au castigat de la 37 de procente – acumulate acum doi ani – la 39% in 2007, iar cheltuielile facute pe reteaua publicitara au crescut cu 11%.
“Aceste date incurajeaza strategia portalurilor de a cumpara spatiu publicitar”, a marturisit Jeff Lanctot, vicepresedinte media la Avenue A/Razorfish, intarind eforturile lor pentru plata cautarilor Web.
AdCenter, noul produs al celor de la Microsoft, impreuna cu Yahoo Panama se poate spune ca se afla in aceeasi tabara in ceea ce priveste reducerea dominantei Google pe piata in privinta cautarilor efectuate pe Internet.
Intre timp, portalurile mai importante au achizitionat recent retele de distribuire a spatiilor publicitare: Microsoft a cumparat DrivePM ca parte componenta aQuantive, Yahoo a achizitionat Right Media si Blue Lithium, iar AOL – Tacoda si Quigo.
“Daca va exista o raspandire mai larga a fenomenului, toti advertiserii vor suferi un soc, insa digitalul este un domeniu insular in comparatie cu alte canale”, din cauza nivelului responsabilitatii pe care il ofera – abilitatea de a urma calea eficacitatii mai bine decat alte tipuri de advertising, a afirmat Lanctot.
In orice caz, procesul cautarii s-ar putea sa nu fie atat de performant, dat fiind faptul ca indiferent daca marketerii continua sa plaseze reclame, “search-erii” isi vor taia din cumparaturile facute pe Internet, incercand astfel sa economiseasca bani.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: