A trecut prin 80% din provocarile pe care un om de marketing le-ar putea acoperi si a hotarat ca e vremea sa se odihneasca. Dar si-a incalcat promisiunea si a acceptat o alta provocare – aceea de a reprezenta in Romania unul din gigantii mondiali din industria de marketing si comunicare.

Carmen Tanasie, CEO Omnicom Media Group Romania (OMG), are in vizor sudarea unei echipe, implicarea consumatorului in comunicare si folosirea unui strop de agresivitate in business.

Wall-Street: Ce planuri are grupul Omnicom pentru Romania ?

Carmen Tanasie: Omnicom Group inseamna, la nivel international, o grupare formata din agentii de creatie, agentii de media si agentii specializate pe diverse tipuri de comunicare. Practic, ei s-au integrat sub aceeasi platforma financiara. Omnicom in sine este un holding, nu o agentie. Principalii actionari ai acestui holding sunt agentiile de publicitate TBWA, DDB si BBDO si ele impreuna apoi, ca si actionari, au nascut alte si alte agentii.

Omnicom Media Group este, dupa acelasi principiu, platforma financiara pentru agentiile de media care deservesc agentiile de publicitate ale grupului Omnicom. In acest grup intra agentiile de media OMD, PHD, Prometheus, Media Digital, Opera. Omnicom Media Group in Romania inseamna exact acelasi lucru ca si afara, e tot o platforma financiara de sustinere a companiilor – doua, deocamdata, in Romania: una care este deja lucrativa, OMD, si una care exista ca si entitate si urmeaza sa fie lansata propriu-zis, PHD. Si avem in plan, bineinteles, sa aducem si alte companii din portofoliul Omnicom Media Group.

Wall-Street: Asta in cat timp se va intampla?

Carmen Tanasie: In urma studiului de evaluare a pietei pe care l-am facut, ne dorim sa incepem chiar de anul acesta cu unele dintre ele. Nu va vom spune care sunt, din motive de confidentialitate. Insa da, planificam sa fim agresivi, un pic mai agresivi decat pana acum.

Wall-Street: Vor fi tot agentii full-service sau veti aduce si agentii specializate?

Carmen Tanasie: Ne gandim foarte serios in directia agentiilor specializate. La ora aceasta, piata este sau poate fi acoperita cu doua agentii full-service. Ne gandim mai mult spre ceea ce am putea adauga ca si valoare de interes pentru clientii nostri si de aceea ne-am orienta mai degraba catre agentiile care ofera servicii specializate.

Wall-Street: Vorbeati de agresivitate. In ce sens sau comparativ cu ce?

Carmen Tansie: Comparativ cu activitatea noastra de pana acum. Agentia a fost cunoscuta ca fiind foarte conservatoare si mai degraba low profile. Exista in piata de fapt din 2000, sub numele de Mediaplan si din 2003 sub numele de OMD Romania. Foarte, foarte putina lume o cunoaste, exceptand clientii nostri traditionali. Foarte putin a crescut ca si nume, ca si masa critica. Daca ne uitam un pic la istoricul nostru, am fost mereu undeva in jur de locurile 10-11 in clasamentul RECMA. Tot oscilam cotele de piata de 2-3% si n-am depasit acest nivel.

Wall-Street: Cum se va manifesta aceasta agresivitate?

Carmen Tanasie: Vom incepe de la clienti. Am identificat cateva nevoi si incepem de la o actualizare a relatiilor noastre cu clientii in materie de servicii pe care vrem sa le adaugam si pe care vrem sa le propunem. Sa fim mai agresivi in sensul asta: in a oferta mai mult, in a trece de la atitudinea pasiva “dam ceea ce avem” la a cauta mai mult si a ne duce noi peste clienti si a le oferi si mai mult decat ceea ce ar fi asteptat standard.

Wall-Street: Ce servicii noi planuiti sa oferiti clientilor?

Carmen Tanasie: Acum ne orientam pe proiectele speciale cu valoare adaugata. Si as vrea sa explic un pic ce inseamna chestia asta. Foarte multa lume vine si face in aceasta piata propuneri de proiecte care sa insemne ceva mai mult decat o simpla comunicare. Romania urmeaza un trend international, nu am inventat noi roata acum si nici OMD-ul n-o sa inventeze roata in politica lor de relatii cu clientii.

Comunicarea a fost cunoscuta foarte mult pe modelul punem un spot la TV, punem un print, o foaie, o pagina si asa mai departe. Genul asta de comunicare este foarte agresiv. Noi vrem sa ne mutam in zona cealalta – engaging communication se cheama. In angajarea consumatorului in comunicare, sa nu se mai simta agresat de spotul sau de printul propriu-zis, ci sa se simta implicat in ceea ce noi vrem sa comunicam.

Sa-ti dau un exemplu: televiziunea, pentru ca acolo toata lumea zice ca nu se mai poate inventa nimic. Nu-i adevarat. Se pot inventa foarte multe lucruri. De exemplu, poti sa faci o campanie de promovare a unor produse plasand spoturile tale intr-un anume fel. Intr-o pauza publicitara poti sa plasezi un spot in conexiune cu alte spoturi, in vecinatatea lor, si sa te legi practic de awareness-ul altor branduri, sau chiar si in contextul unor anumite emisiuni. Se pot face foarte multe lucruri inca, sa spunem creative, chiar si in televiziune. Poti sa agati consumatorul in modul lui, nu sa-l agresezi in modul nostru.

Wall-Street: Deci veti miza pe creativitate.

Carmen Tanasie: Da, da.

Wall-Street: Cum ati ajuns dumneavoastra la OMG? Ce v-a determinat sa alegeti drumul asta?

Carmen Tanasie: Eu sunt de fapt un om de marketing, lucrez de 14 ani in marketing. Din punct de vedere profesional, mi-am atins foarte multe obiective de-a lungul vietii mele. Putini au avut oportunitatea pe care am avut-o eu, de a ajunge sa coci intr-un laborator branduri care sa atinga consumatorul la nivel international. Am avut acest noroc. Si astazi cand ma duc in oras si vad pe raft Nivea Sun si stiu ca am facut parte din echipa care a relansat acest brand la nivel mondial, iau produsul in mana si nu pot sa nu ma emotionez – e ca si un copil pe care-l ai.

Wall-Street: Deci ati simtit ca ati ajuns in varf pe zona de marketing si ati vrut sa va reorientati spre altceva?

Carmen Tanasie: N-as spune chiar varf. As spune ca am acoperit poate 80% din provocarile pe care un om de marketing le-ar putea acoperi intr-o viata profesionala. Nu spun ca am invatat tot, din contra, sunt multe lucruri din marketing pe care nu le stiu, insa ma retrasesem de fapt intr-o zona mai degraba de consulting, cum fac foarte multi oameni de marketing, si am vrut sa am o perioada mai mult pentru mine si pentru viata mea personala.

Aceasta provocare a venit cumva intr-un moment destul de ciudat. Pentru ca, aparent, n-avea nimic de-a face cu background-ul meu. Insa rolul meu a fost privit cu totul altul cand mi-a fost facuta propunerea. Eu voi fi tot un om de marketing, de fapt. In loc sa fac un portfolio management de produse sau servicii, fac un protfolio management de companii. Rolul meu in OMG este foarte clar definit: fac portfolio management de companii pentru acest grup si lucrez cu profesionisti. Eu nu sunt un hyperspecialist in media si nici nu voi fi vreodata pentru ca nu am nevoie. Eu trebuie sa fiu cu mainile ancorate in acest portfolio management. Si insist sa clarific acest lucru pentru ca multa lume are impresia ca OMG este o agentie de media. Nu! OMG nu este o agentie de media. OMG este o platforma financiara de sustinere a acestor branduri care sunt companiile si acesta este si rolul meu: sa cresc aceste companii.

Wall-Street: Referitor la oamenii din OMD, cum ii alegeti? Care sunt criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca?

Carmen Tanasie: Doua criterii sunt foarte importante. Unu: aspectul profesional si doi: atitudinea. Si nu in ordinea asta neaparat. Sunt la fel de importante. Pentru ca de multe ori un om care poate nu este un superprofesionist dar are atitudinea corecta fata de responsabilitatile pe care trebuie sa le preia, va invata foarte repede si va prelua foarte repede ceea ce trebuie sa faca si, extrem de important, isi va asuma responsabilitatile respective. De asta, de cele mai multe ori mi-am cautat, in echipele pe care le-am avut de-a lungul anilor, oameni care sa vrea sa schimbe ceva in viata lor profesionala si sa vrea sa adauge ceva echipei din care fac parte.

Pe acelasi principiu am lucrat si la OMD. Am cautat oameni, in special liderul echipei (Cristian Mucichescu – n.red.), un om care sa aiba acea atitudine proactiva, team oriented, care intr-adevar sa creasca si sa duca OMD-ul acolo unde trebuie sa fie.

Wall-Street: Oamenii din PHD cand vor iesi la lumina? Cand va fi lansata agentia?

Carmen Tanasie: Din pacate, e o informatie pe care nu pot sa o fac publica in acest moment. Stiu ca foarte multa lume e interesata, dar este un moment strategic pentru noi si nu pot spune nimic acum.

Wall-Street: Care vor fi diferentele dintre OMD si PHD? Sunt amandoua agentii full-service.

Carmen Tanasie: Corect. La nivel de strategie, PHD are un mod de a gandi hai sa spunem nonconformist, in timp ce OMD este expertul clasic. PHD se adreseaza clientilor care sunt nonconformisti, care sunt doritori de a ataca media si comunicare altfel decat un client clasic. Paradoxal, aici sunt destul de multi clienti care spun “da, am vrea si altceva”, dar de fapt vor acelasi lucru, imbracat altfel.

Abordarea PHD li se potriveste clientilor mici, de nisa, care vor sa fie speciali sau, din contra, clientilor foarte mari care au bugete care le permit sa incerce si lucruri mai indraznete.

Wall-Street: Apropo de clienti, veti incerca sa aduceti in portofoliu clientii de retea ai OMD si PHD, care sunt deserviti, in Romania, de alte agentii?

Carmen Tanasie: Focusul nostru este pe clientii actuali, exclusiv, si pe echipa. Lucrul acesta va dura probabil intre sase si noua luni. Este mult mai important acum sa ai o echipa cu care sa poti sa intri in competitie.

Wall-Street: Cati oameni sunt acum in OMD?

Carmen Tanasie: 25

Wall-Street: Va creste echipa anul asta?

Carmen Tanasie: Da, dar nu foarte mult. Planificam sa ajungem undeva la 33 de oameni.

Wall-Street: Cat va doriti sa creasca cifra de afaceri si cota de piata anul acesta?

Carmen Tanasie: Ce ne dorim noi este sa crestem mai mult decat va creste piata. Avem niste estimari, bineinteles, insa in piata aceasta este extrem de greu sa pui niste cifre. Sunt multi clienti care isi schimba strategiile chiar la mijlocul anului si migreaza de la o agentie la alta. Cel mai bun exemplu este mutarea L’Oreal si Nestle de la McCann la Zenith.

Wall-Street: Cum va evolua piata de media anul acesta?

Carmen Tanasie: Potrivit estimarilor noastre, ar trebui sa creasca undeva intre 25 si 35%.

Wall-Street: In ce directii se va dezvolta?

Carmen Tanasie: Anul 2008 este un an electoral, ceea ce ar putea sa influenteze evolutia pietei. De asemenea este un an in care avem Jocuri Olimpice si Campionat European de fotbal si care punctual, in acele intervale de timp, vor influenta si ele. Plus ca economia nu stim exact in ce directie se va duce. Anul acesta va fi un an cu foarte multe semne de intrebare.

Wall-Street: La nivel de medii, cum vor migra bugetele?

Carmen Tanasie: Si aici, tendintele ultimilor ani vor continua. Nu cred ca se vor accentua, nu vad scaderi dramatice pe TV. Da, migreaza, dar nu cred ca vor migra masiv spre alte medii. Diferentele fata de anul trecut vor fi de 5-7%, poate nici atat.

Wall-Street: Vine 8 martie. Cum e mediul in care lucrati, pentru o femeie?

Carmen Tanasie: Cred ca este o provocare. Pentru mine, cel putin, este o provocare interesanta. Eu sunt un om care este creativ si in lipsa provocarilor se plictiseste. Vine 8 martie, sper ca sotul meu n-o sa uite si sunt convinsa ca n-o sa uite… Cred ca e una din putinele industrii in care misoginsmul nu e atat de accentuat

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri