In urma unei investigatii, agentia renunta la Art Director-ul responsabil pentru asemanarile din vizualul unei reclame la noul show-room Smart si o campanie VW Beetle
In urma unei investigatii intreprinse de Capital, agentia de publicitate Headvertising a anuntat astazi intreruperea contractului de munca cu Art Director-ul responsabil pentru vizualul reclamei la noul show-room Smart. Reclama respectiva prezenta evidente asemanari cu o campanie care promova autoturismul VW Beetle in Marea Britanie. Panourile cu vizualul respectiv au fost retrase imediat din locatiile outdoor din capitala, spun reprezentantii Headvertising.

"Privind campania Beetle, am fost pur si simplu consternati cand am vazut asemanarea. Ne-am dat seama de problema pe care o puteam crea dar ne-am asumat intreaga responsabilitate. Multumesc Casei Auto, companiei Autorom si grupului Porsche Romania, care ne-au ajutat sa rezolvam aceasta situatie pe cale amiabila, declara Mihai Cocea, asociat Headvertising. De asemenea, am luat deja hotararea de a concepe un sistem de control intern si mai riguros al produsului creativ, astfel incat sa incercam sa evitam orice incidente asemanatoare.

Incidentul face ca Headvertising sa fie prima agentie de publicitate romaneasca ce sanctioneaza in mod public concret si fara drept de apel pornirea de a te "inspira" din lucrarile altor creativi . Argumentele Art Director-ului implicat in acest incident termenele stranse, imposibilitatea de a fi la curent cu toate campaniile din lume si probabilitatea de a putea "cadea" pe un concept folosit anterior - nu au putut finalmente explica asemanarea frapanta dintre cele doua executii. Asta cu atat mai mult cu cat solutia vizuala propusa nu avea o evidenta justificare la nivel conceptului de comunicare.

Le multumim redactorilor Capital ca ne-au semnalat situatia, putand astfel sa luam mai rapid masurile ferme care se impuneau declara Serban Alexandrescu, asociat Headvertising. In acest mod, am demonstrat inca o data, in mod public, pozitia noastra lipsita de compromisuri si de 'toleranta zero' in ceea ce priveste lipsa de etica profesionala.

Campania care anunta deschiderea primului showroom Smart din Bucuresti a fost produsa de Headvertising pentru Casa Auto, distribuitorul autoturismelor Smart in Romania, la jumatatea lunii martie 2004 si a constat in cinci panouri plasate in Bucuresti.


Luni, 6 iunie, saptamanalul Capital a trimis la Casa Auto si la Headvertising o serie de intrebari menite sa lamureasca asemanarea evidenta dintre executiile din campania de lansare a showroom-ului Smart si cele ale campaniei VW Beetle Cabriolet din Marea Britanie.


Potrivit agentiei, Headvertising si Casa Auto au agreat in aceeasi zi intreruperea campaniei, panourile fiind deja date jos la aceasta ora. Contactat de catre Headvertising, Matei Albulescu, Directorul marcii Volkswagen in Romania a raspuns marti, 7 iunie, ca dupa ce a luat la cunostinta cele intamplate, considera ca imaginea Beetle nu a fost afectata si intentioneaza sa inchida incidentul pe cale amiabila.

Headvertising este o agentie de publicitate independenta, specializata in strategie si creatie, fondata in 1998. Numita Agentia anului la AdPrint-ul din 2000, Headvertising a castigat trofeele pentru Cea mai buna campanie la primele doua editii ale festivalului AdOr, cu campaniile pentru Xnet si punct ro. A fost prima agentie din Romania care a obtinut un Golden Drumstick pentru spot TV la Portoroz si prima agentie romaneasca care a castigat un Golden Watch pentru campanii, la acelasi festival, cu campania Gazeta Sporturilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri