Grupul german de media Bertelsmann a afisat o scadere cu peste 80% a castigurilor nete de anul trecut, pana la 405 milioane euro (640,4 milioane dolari), ca urmare unor pierderi din afacerea de editare Direct Group din SUA si a unor costuri legate de Napster, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
Directorul financiar al Bertelsmann, Thomas Rabe, a spus ca scaderea semnificativa a vanzarilor de CD-uri si a abonamentelor la cluburile de carte, corelate cu deprecierea dolarului, au determinat deprecieri ale activelor de 414 milioane euro la subsidiara din Statele Unite a grupului de media.

Directorul general Hartmut Ostrowski, care a preluat in ianuarie conducerea Bertelsmann, a afirmat ca firma isi va concentra investitiile in afaceri cu crestere solida, ceea ce ar putea insemna chiar o vanzare a diviziei Direct Group. "Studiem toate variantele posibile, inclusiv o posibila vanzare", a spus Ostrowski.

Unitatea Direct Group administreaza cluburi de carte, de muzica si de DVD-uri, ca si librarii si magazine virtuale.

Rabe a spus ca Bertelsmann a decis deja sa vanda partea din America de Nord a diviziei sale si a adaugat ca procesul de vanzare va incepe saptamanile viitoare.

Bertelsmann, care detine sase divizii, inclusiv editura Random House si televiziunea europeana RTL Group, a afisat o scadere a profitului operational pana la 1,8 miliarde euro anul trecut, comparativ cu 1,87 miliarde euro in 2006.

Veniturile Bertelsmann au scazut anul trecut cu 2,8% pana la 18,8 miliarde euro, ca urmare a vanzarii afacerii de editare de muzica si a deprecierii dolarului. Rabe a mai spus ca se asteapta ca Bertelsmann sa inregistreze in 2008 o crestere moderata a veniturilor si cel putin o dublare a profitului net comparativ cu 2007.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri