Cifra de afaceri a Ringier Romania a crescut cu 16,8%, pana la 53,1 milioane de euro (84,3 mil. franci elvetieni). Profitul trustului-parinte Ringier a crescut cu peste 50% in 2007, ajungand la valoarea de 65,4 milioane de euro (102,7 mil. franci elvetieni).
Profitul Ringier pe anul 2007 a crescut cu 51,5%, la valoarea de 102,7 milioane de franci elvetieni, in timp ce cash flow-ul a atins valoarea de 208,3 milioane de franci elvetieni, ceea ce reprezinta o crestere de 14,3%. Cifra de afaceri a grupului a inregistrat o crestere de 9%, atingand valoarea de 1,458 miliarde. Rata profitului marginal de 7% a crescut comparativ cu anul precedent, cand a fost de 5,1%. La aceste rezultate extraordinare au contribuit cei 7.016 de angajati la nivel global (cu 129 de angajati mai mult fata de anul precedent).

Ca si in 2006, Elvetia, piata de origine a grupului, a avut cea mai mare contributie la cifra de afaceri totala, si anume 880,8 milioane. 557,7 miloane provin din activitatea de publishing a Ringier Elvetia. Vanzarile de publicitate ale revistelor au crescut, iar cifra de afaceri pentru media electronica a crescut cu 14,6%. Cifra de afaceri a diviziei Swiss Print a crescut cu 17,2%, atingand valoarea de 232,1 milioane, in aceasta suma fiind incluse si cresterile sensibile inregistrate de grupul Swissprinters.

Cifra de afaceri obtinuta de tarile Europei Centrale si de Est a crescut cu 17,7%, ajungand la valoarea totala de 506,3 milioane de franci elvetieni. Nu toate pietele posteaza rezultate similare. In Serbia, veniturile din publicitate au crescut cu 113%, contributie adusa in principal de nou lansata publicatie ALO!. Cresteri semnificative au obtinut si Slovacia si Romania, in timp ce Ungaria si Republica Ceha au avut cresteri mai degraba modeste. Cifra de afaceri a Ringier Asia a crescut cu 14,6%, atingand valoarea de 71,3 milioane de franci elvetieni, rezultat datorat in mare parte cresterii volumului de publicitate din China, dar si revenirii pietei de print din Hong Kong.

Investitii si cheltuieli

Investitiile in valoare de 123,8 milioane de franci elvetieni au depasit in mod evident recordul inregistrat anul trecut, respectiv 88,7 milioane. In Elvetia, investitiile au constat in modernizarea tipografiei de ziare Ringier Print Adligenswil, in achizitia de actiuni la postul de radio Energy Zurich, precum si in cumpararea unei noi masini tipografice pentru grupul Swissprinters.

In Europa Centrala si de Est, seria investitiilor cuprinde achizitia tabloidului Aha!, noua tipografie din Republica Ceha, investitia in postul de televiziune Kanal D din Romania, precum si achizitia unui pachet majoritar de actiuni in cadrul companiei de distributie MediaLog din Ungaria. Toate investitiile au constituit auto-finantari. Investitiile in produse noi sau piete au avut un impact direct asupra contului de profit si pierderi.

Comparativ cu anul trecut, costurile de personal au crescut cu 12.2%, iar costurile de productie au fost cu 14,7% mai mari, fapt ce s-a constituit intr-o crestere de 4,8% la cheltuielie totale ale anului 2007 fata de anul anterior, atingand valoarea de 1250,1 milioane de franci elvetieni.

Tarile Ringier

Cifra de afaceri a Editurii Ringier Elvetia in 2007 a fost de 557.7 milioane de franci elvetieni.

Cu 227.9 milioane de franci elvetieni, Divizia de Reviste a obtinut o crestere de 6,3% provenita din veniturile din publicitate. Efectul general de scadere resimtit de piata ziarelor a avut un impact relativ scazut asupra Ringier, cu o deviatie negativa de numai 2,7%. Cifra de afaceri a diviziei de ziare a fost de 190,8 milioane de franci elvetieni.

Media electronica a inregistrat o crestere a veniturilor din publicitate de 43,2%, rezultand intr-o cifra de afaceri a acestui segment de 58,2 milioane, cu 16,4% mai mult decat anul trecut. Cifra de afaceri usor mai mica a editurii Ringier Elvetia se datoareaza si lipsei contributiei titlurilor CASH weekly si Tele (ghid TV) la profit. Proiectul “rollenwechsel.ch” de la Tipografia Adligenswil Print – ce va fi finalizat in 2009 – a beneficiat de o investitie de 65 milioane franci elvetieni.

Ringier Germania s-a pozitionat in segmentul premium cu o crestere a cifrei de afaceri de 45,8%, ajungand la 12,1 milioane franci elvetieni. Tirajul vandut al publicatiei “Cicero” a crescut la peste 75.000 de exemplare, in timp ce “Monopol” a atins cifra de 30.000 de exemplare – ultima datorandu-si cresterea mai ales editiilor speciale.

Cifra de afaceri a Ringier Cehia de 153,1 milioane franci elvetieni, a crescut cu 4,9% fata de anul trecut. Preluarea “Aha!” marcheaza ascensiunea pe locul 2 pe piata in segmentul tabloidelor si locul intai pe intreaga piata a ziarelor. Un alt aspect deosebit de important este cooperarea in domeniul internetului cu Ringier Slovacia.

In ciuda unor conditii mai aspre impuse de Guvern, cifra de afaceri a Ringier Ungaria a crescut cu 12,5%, ajungand la 130,6 milioane de franci elvetieni. Relansarea website-urilor “Nemzeti Sport”, “Blikk”, “Fanzone” si “City Weekend” a dus la cresterea vanzarilor de publicitate si a traficului.

Cifra de afaceri a Ringier Romania a crescut cu 16,8%, la 84,3 milioane de franci elvetieni. Ringier impreuna cu trustul media Dogan au investit in crearea unei baze multimedia pentru viitor, lansand postul de televiziune Kanal D. Pentru a castiga o mai mare capacitate de tiparire, in 2007 s-a luat decizia de a construi o tipografie ultra-moderna in apropiere de Bucuresti. 2007 a mai marcat pentru Ringier Romania vanzarea cotidianului ProSport din motive ce tin de strategia pe termen lung a companiei.

Cifra de afaceri a Ringier Slovacia a crescut cu o rata de 24%, la 76 de milioane de franci elvetieni. 2007 a marcat de asemenea orientarea catre strategia multimedia, ceea ce se traduce si prin unificarea platformelor online din Slovacia si Cehia, care impart acelasi sistem de management al continutului.

Ringier Serbia este intr-o etapa de crestere accelerata, in special in ceea ce priveste veniturile din publicitate. Cifra de afaceri a facut un salt catre 61,7 milioane de franci elvetieni – cu o crestere de 80,4%. Nou lansata publicatie “Alo!” a devenit repede tabloidul numarul unu, in timp ce ziarul gratuit “24sata” a fost bine primit atat de cititori, cat si de clientii de publicitate.

In Ucraina, in special din cauza unui sistem de distributie precar, cotidianul tabloid “Blik”, lansat in mai 2006, nu a reusit inca sa se impuna pe piata. Se asteapta ca noua strategie de distributie ce va fi implementata sa imbunatateasca semnificativ situatia curenta.

Cifra de afaceri a Ringier Asia a atins 72,6 milioane de franci elvetieni, inregistrand astfel o crestere de 14,6%. Lansarea primei reviste pentru femei din China, “Xinmin Bella”, este promitatoare. Revistele Ringier Pacific au cunoscut un an de mare succes, iar Tipografia Ringier din Hong Kong s-a impus intr-o piata competitiva si a preluat un fost competitor.

Ringier este prezenta in 10 tari, avand peste 7000 de angajati, editeaza peste 120 de ziare si reviste, produce aproximativ 20 de programe de televiziune si opereaza 50 de platforme on-line si 11 tipografii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri