Consumatorii romani si-au desemnat marcile care au cel mai mare impact asupra lor. äReginaô este marca Ariel. Dintre marcile romanesti reputate, pe podium se afla Dacia si Arctic.

Potrivit studiului äTop Brands 2005ô, realizat de Synovate si prezentat in cadrul ĹĺStrategic 2005ĺĺ, pentru romani, Ariel este cea mai de impact marca de pe piata, aproximativ 40% dintre respondenti mentionind acest nume in mod spontan. Locurile urmatoare sint ocupate de Colgate si Nokia, cu 39% si 26% mentiuni spontane. Comparativ cu anul trecut, se pare ca marele perdant din punct de vedere al popularitatii este Coca-Cola, care a trecut de pe prima pozitie pe locul patru. äExista marci care au trecut de granita categoriei din care fac parte. Ariel comunica un anumit stil de viata. Spune despre consumatoare ca este moderna si stie sa-si pastreze doza de preocupari si pentru familieô, explica Alina Socolov, senior research executive in cadrul Synovate, motivul pentru care romanii isi aduc aminte in mod instantaneu de Ariel. Pe categorii de produse, premiantii sint Bergenbier, la bauturi alcoolice, Coca-Cola, la bauturi nealcoolice, Philips la electronice si electrocasnice, BCR, la segmentul de banci si Asigurari, si Dacia la sectiunea Automobile.

Topul brandurilor romanesti

Cu toate ca in primele 20 de marci din topul brandurilor de impact nu figureaza nici un nume romanesc, exista si marci autohtone de care romanii isi aduc destul de bine aminte. Astfel, Dacia conduce in clasamentul marcilor romanesti cu notorietate cu peste 45% de mentiuni spontane din partea respondentilor. La o distanta de aproape 18 procente de prima plasata urmeaza Arctic, iar pozitia a treia a fost ocupata de BCR. La mai putin de un an de la lansare, si Logan se afla in topul marcilor autohtone, situindu-se pe pozitia a patra. äPrezenta Daciei pe primul loc este explicabila prin faptul ca este familiara si are o prezenta lunga pe piataô, mai sustine Socolov potrivit careia, raportat la äDaciaô, äLogan este un pas inspre modernizareô.

Ce vor romanii

TopBrands 2005 nu reflecta care sint cele mai cumparate marci din Romania, prezinta numai acele nume care au o anumita relevanta pentru romani, ii defineste sau ii evidentiaza in raport cu ceilalti. äConsumatorii romani devin din ce in ce mai exigenti cu brandurile. Au inceput sa prefere acele marci care spun ceva despre ei, le construiesc o identitate a lor. Nu mai aleg neaparat o marca sa ii integreze, ci mai degraba o marca in stare sa ii scoata in evidentaô, descrie reprezentanta Synovate consumatorul roman.
Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â. ├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din sec╚Ťiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri