Piata ar putea creste la 350 de milioane de dolari in 2007

Sala Amfiteatru a Teatrului National a fost timp de doua zile gazda unui bilant extensiv al pietei de media, intr-un moment in care in multe domenii se simte nevoia unor astfel de analize, tocmai pentru ca se petrec evolutii rapide din punct de vedere financiar si tehnologic in mai toate domeniile de afaceri. Una dintre aceste evolutii arata ca ziarele pierd teren in fata Internetului.

Acesta a fost pretextul intilnirii organizate de Arbomedia sub titlul Annual Media Resource. Unul dintre subiectele cele mai fierbinti pe parcursul ambelor zile a fost evolutia diverselor medii de publicitate. Daca in 1995 exista o singura televiziune, acum sint posturi TV puternice si retele de radio, dar, cel mai important, vine din urma Internetul, fapt recunoscut de mai multi dintre participanti. Stefan Iordache, directorul general al Starcom, a facut chiar si citeva previziuni de crestere a banilor cheltuiti cu reclama in fiecare dintre mediile existente (estimare facuta pentru anul 2007 fata de cifrele din 2004). El prevede ca de la 225 milioane de dolari in 2004 sa se ajunga la 350 in 2007. Pentru 2015, sumele prezise de asta-data de Bogdan Enoiu (McCann) sau Mihai Virtosu (Grey) sa fie de 1,5 si doua miliarde de dolari.

Participantii au fost de acord ca mijlocul de informare cu cea mai mare crestere ca incasari din publicitate este Internetul. Iordache situeaza pe locul urmator televiziunile, aflate intr-o continua ascensiune, cu un plus de 70% peste doi ani. Cinematografele sint si ele pe val, datorita crearii de noi multiplexuri.

Estimarea este de crestere, de 50% in 2007. Aceeasi cifra apare cind este vorba de reviste, pe cind cotidienele, aflate deja pe pozitii destul de consolidate, vor avea o crestere de numai 20% pina in 2007, datorata in principal cresterii efective a sumelor disponibile pentru publicitate. Diferenta dintre reviste si cotidiene este cauzata si de faptul ca exista o crestere constanta a numarului de cititori de saptaminale sau lunare si o scadere a numarului de cititori de presa zilnica.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Modificari Fiscale 2020: ce schimbari trebuie sa stii