Cele mai cunoscute ziare din Statele Unite au raportat un declin in vanzari, exceptie facand doar USA Today si Wall Street Journal, care s-au vandut in ultimele sase luni, in circa 2.284.219 si, respectiv 2.069.463 de exemplare, in fiecare zi din cursul saptamanii, exceptand week-end-ul, potrivit ABC (Audit Bureau of Circulations).
USA Today, detinut de Gannett Co., si-a crescut tirajul zilnic in ultimele sase luni (pana in luna martie), cu 0,3%, ocupand primul loc in topul marilor publicatii americane.

Wall Street Journal s-a aflat pe a doua pozitie, cu o crestere in tiraj de 0,4%.

Dintre cele mai bine vandute ziare din SUA, acestea doua au fost singurele care au aratat o crestere in tiraj.

New York Times s-a clasat pe cel de-al treilea loc, cu 1.077.256 de ziare vandute, insa tirajul sau a scazut cu 3,9 procente, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Trustul din care face parte New York Times mai detine si The Boston Globe si International Herald Tribune.

Pe cea de-a patra pozitie s-a aflat Los Angeles Times, care a inregistrat o scadere in tiraj de 5,1%, de pana la 773.884.

New York Daily News, care a scazut cu 2,1% din punct de vedere al tirajului, cu 703.137 de ziare vandute, a ocupat cea de-a cincea pozitie.

Circulatia ziarelor din SUA se afla intr-un proces de scadere constant inca din anii 1980, insa declinul tirajelor a inceput sa se impuna pregnant in ultimii ani, din cauza dezvoltarii Internetului. Tot mai multi consumatori de stiri apeleaza la mediul online pentru a se informa, drept pentru care vanzarile la ziare au inceput sa scada drastic, informeaza New York Times.

In plus, “acest declin este cel mai drastic inregistrat in mass-media traditionala din ultimii ani”, a declarat Rick Edmonds, analist media al Poynter Institute, o scoala non-profit de formare a jurnalistilor.

De asemenea, si castigul net obtinut din industria ziarelor a scazut anul trecut, la 42,2 miliarde de dolari (27,03 miliarde euro), de la 48,7 miliarde de dolari (31,19 miliarde euro), cat se inregistra in mileniul trecut, acum aproximativ douazeci de ani, conform AdAge.

“Nu exista nici o speranta sau vreo solutie pentru aceasta industrie, dat fiind faptul ca marketingul digital a inceput sa ia amploare”, a afirmat Ken Doctor, un veteran al industriei, care, in prezent, lucreaza ca analist in sectorul de media pentru compania de cercetari OutSell.

Site-urile publicatiilor americane se dezvolta rapid, insa nu exista nici o certitudine in privinta faptului ca publicitatea online va atinge aceleasi valori ca reclamele din print.

Spre exemplu, site-ul ziarului New York Times are cel mai mare numar de vizitatori unici decat oricare alt site al vreunui ziar din Statele Unite, si cu toate acestea, castigurile obtinute din editiile printate au adus, anul trecut, 90% din totalul castigat de companie, relateaza AdAge.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri