Project Manager-ul de CSR al Vodafone Romania arata care este procesul prin care compania sa decide sa dea curs unei cereri de sponsorizare. De asemenea, dezvaluie criteriile pe care le foloseste pentru a evalua impactul unei sponsorizari, la finalul unui proiect.
Atunci cand domeniile in care comunitatea are nevoie de ajutor sunt atat de numeroase, iar asteptarile de la o companie precum Vodafone sunt mari, nu este usor sa stabilesti domeniile de implicare prioritare pentru companie si sa alegi astfel, un anume tip de proiecte pe care sa le sponsorizezi.

Tocmai pentru a fi siguri ca raspundem nevoilor reale ale comunitatii si ca ne implicam in acele proiecte care pot aduce schimbari majore in bine in viata oamenilor, acordam o importanta deosebita evaluarii proiectelor sponsorizate atat in faza de selectie, cat si in timpul derularii proiectului, precum si dupa finalizarea acestuia. Evaluarea ne ajuta sa profitam de ceea ce am realizat deja si astfel sa ne asiguram ca vom avea si mai mult succes data viitoare.

Cum decidem in ce domenii ne implicam

O prima evaluare inseamna analiza asteptarilor pe care comunitatea le are de la Vodafone Romania. In urma consultarii cu grupurile cointeresate (angajati, actionari, leaderi de opinie, ONG-uri, reprezentanti ai comunitatii etc.) se stabilesc, anual, prioritatile de implicare in comunitate. Pentru anul 2008 acestea sunt:

• Programe sociale (pentru prevenirea abandonului familial, care ofera acces la educatie copiilor din familii nevoiase, pentru ingrijirea batranilor si programe de sanatate), finantate de Fundatia Vodafone;
• Programe de protectia mediului, pentru salvarea de vieti omenesti aflate in situatii de urgenta, sport, cultura, finantate de Vodafone Romania.

Cum evaluam o cerere de sponsorizare

Odata alese domeniile de implicare, numarul mare de solicitari de sponsorizare primite a dus la stabilirea unor reguli clare de selectie si evaluare a proiectelor derulate in parteneriat cu organizatii neguvernamentale. Urmarim astfel ca actiunile noastre sa fie cat mai concentrate si eficiente cu putinta, iar ajutorul financiar pe care il oferim sa aduca o schimbare reala si sa aiba un impact considerabil.

Astfel ajungem la evaluarea proiectelor din faza incipienta, de luare a deciziei, de aprobare sau nu a unei sponsorizari. Iata doar cateva dintre criteriile pe baza carora sunt evaluate proiectele pentru care primim solicitari de sponsorizare:

• compatibilitatea proiectului cu prioritatile Vodafone de sponsorizare pentru anul in curs,
• relevanta activitatilor propuse pentru indeplinirea obiectivelor si scopului proiectului,
• reputatia si capacitatea organizationala a aplicantului,
• experienta anterioara a acestuia in derularea unui proiect similar si in furnizarea rezultatelor,
• impactul asteptat al proiectului raportat la costurile sale,
• transparenta bugetului,
• planificarea realista, in timp, a activitatilor,
• capacitatea aplicantului de a continua proiectul si dupa terminarea sponsorizarii Vodafone.

Ne intereseaza latura educationala, indiferent de domeniul proiectului

Un criteriu important pentru noi, in evaluarea cererilor de sponsorizare, este importanta pe care o acorda organizatorii aspectelor educationale ale proiectului. De exemplu, am ales sa ne implicam in proiecte de protectia mediului care includ si o componenta de educatie ecologica, cum ar fi promovarea importantei colectarii selective a deseurilor si reciclarii acestora. Noi credem ca, pentru a ajunge sa traim intr-o lume mai curata, este nevoie de schimbarea mentalitatii si atitudinii noastre, a tuturor, fata de natura si fata de mediul inconjurator. Un alt exemplu este cel al proiectelor sociale pe care le sustinem si care ne dorim sa aduca si o componenta educationala, de atragere a atentiei asupra unor situatii de criza din societate. Schimbarea de atitudine, depasirea limitelor impuse de teama sau de indiferenta pot face diferenta. Atitudinea fiecaruia dintre noi face ca persoanele dezavantajate sa aiba o viata normala si tot atitudinea noastra ii poate izola, ii poate face sa se simta "altfel".

Odata proiectul inceput, urmeaza evaluarea periodica si finala in care urmarim aspecte precum:
• indeplinirea obiectivelor si scopului proiectului,
• impactul proiectului raportat la costuri,
• transparenta raportului financiar pe care il primim (acesta sa fie in concordanta cu bugetul alocat),
• respectarea planificarii in timp a actiunilor propuse.
"Si companiile si ONG-urile isi doresc parteneriate pe termen lung"
"Visul" organizatiilor neguvernamentale este acela de a gasi finantatori pe termen lung, care sa le asigure continuitatea proiectului. Acelasi "vis" de a asigura continuitatea proiectului il au insa si companiile, care isi doresc parteneriate cu rezultate deosebite, pe termen lung. Experienta de pana acum din Vodafone ne-a demonstrat ca acest "vis" este realist. Cand partenerii nostri vin cu un proiect bun care arata bine nu doar pe hartie, ci aduce si rezultatele promise, atunci cand promisiunile sunt respectate, se ajunge in timp la incredere reciproca si la parteneriatele pe termen lung.

Iata cateva din organizatiile cu care am lucrat in ultimii ani si pe care ii putem numi parteneri de incredere: Hospice Casa Sperantei, Asociatia pentru Relatii Comunitare, World Vision, Fundatia Bethany, Asociatia Sf. Stelian, Fundatia Edelweiss, SOS-Satele Copiilor, Fundatia Chance For Life, SMURD, Salvamont, Mare Nostrum.
###
Articol realizat de Angela Galeta, Project Manager CSR la Vodafone Romania, pentru www.responsabilitatesociala.ro.

www.responsabilitatesociala.ro este un un program care isi propune sa convinga companiile romanesti sa investeasca in dezvoltarea societatii si a comunitatilor in care functioneaza. Programul este realizat de agentia de consultanta in comunicare online Selenis, cu sprijinul partenerilor principali BRD Groupe Societe Generale si Orange Romania si al sponsorilor Tuborg Romania si Carpatcement Holding. ResponsabilitateSociala.ro este sustinut de wall-street.ro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri