Aproape 10% din cei 441 de respondenti ai unui sondaj despre marketing si comunicare pe bloguri au declarat ca publicitatea pe blog le-a adus venituri de peste 3.000 de euro in ultimul an. Cele mai importante surse de castig au fost Google AdSense (37,8%), bannerele obisnuite (16,8%) si micro-bannerele (13,8%).
Blog Marketing Survey a fost deschis spre completare in perioada 8-22 aprilie, cand a acumulat 441 de raspunsuri din partea bloggerilor romani. Sondajul a fost initiat de Cristian Manafu, partener Evensys, suportul tehnic fiind oferit de Mircea Scarlatescu, manager Fit Your Business.

Chestionarul a cuprins 15 intrebari, impartite pe doua sectiuni: publicitate si PR, pe bloguri. 54,3% din respondenti au in prezent sau au avut in ultimul an reclame pe bloguri, in timp ce 65,6% ar dori sa insereze reclame pe blog in viitorul apropiat.

Dintre reclamele pe blog, 67,9% sunt platite. Majoritatea bloggerilor (70,8%) a castigat sub 500 de euro in ultimul an din publicitatea pe blog. 11,9% s-au incadrat in intervalul 500-1000 de euro, 7,6% au castigat intre 1000 si 3000 de euro, iar 9,7% spun ca au incasat peste 3000 de euro din reclama pe blog.

123 de bloggeri cred ca cel mai potrivit tip de reclama este bannerul, urmat de micro-banner (87 respondenti), posturi platite (83), sponsorizari (82) si AdSense (66). Cei mai multi bloggeri (61,3%) vor sa se ocupe personal de negocierea si vanzarea spatiului publicitar, in timp ce restul de 38,7% ar prefera sa lucreze cu o agentie specializata.

46,9% din respondenti si-ar dori sa existe o suma fixa pentru reclama pe blog, in timp ce 32,4% ar vrea ca banii sa se imparta dupa trafic. 91 de bloggeri ar vrea sa fie platiti in functie de renumele si influent ape care le detin.

Majoritatea bloggerilor care au participat la studiu spune ca nu a primit niciodata un comunicat de presa din partea unui PR-ist, in timp ce 25,6% primesc spatamanal comunicate de presa. 64,5% si-ar dori sa primeasca comunicate de presa, cu subiecte din urmatoarele domenii: Internet (17%), media (14,4%), marketing/publicitate/PR (14%), divertisment/concerte/evenimente (13,3%), noi lansari de produse IT (11,7%), telefonie mobila (9,9%), financiar-bancar (6,8%), auto (5,9%).

De asemenea, 54% din bloggeri sunt interesati si de alte teme in afara de cele pe care le abordeaza ei insisi. 76,4% sunt dispusi sa participe la campanii de testare pentru diferite produse (asa cum a fost si campania Generatia A4), iar 81,8% s-ar implica in campanii non-profit.

Toti bloggerii isi dorec sa fie contactati de PR-isti. 75,5% ar vrea sa le fie trimise e-mailuri, 15,6% ar vrea sa fie contactati telefonic, 5,4% ar vrea sa primeasca comentarii pe blog si doar 3,6% vor sa fie contactati personal, la evenimente.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri