Gabriela Lungu, managing partner The Practice, traieste acum cel mai fericit moment al carierei sale. Agentia pe care a infiintat-o in urma cu un an si jumatate a castigat Platina la European SABRE Awards – un fel de Palme d’Or al PR-ului – pentru campania Ziua Barbatului. Premiata spune ca distinctia a incarcat-o cu energie pozitiva pentru cel putin un deceniu.
Wall-Street: Intrebam ca sa fim siguri: Platina castigata la SABRE inseamna ca Ziua Barbatului este cea mai buna campanie de PR din Europa, la ora actuala?

Gabriela Lungu : Da. Prestigiosul juriu al European SABRE Awards asa a apreciat ! Si a ales aceasta campanie dintre cele peste 50 de campanii premiate cu GOLD in cadrul competitiei din acest an.

Wall-Street: Ce element al campaniei de PR Ziua Barbatului v-a adus premiul cel mare? Ce credeti ca a cantarit cel mai mult la jurizare?


Gabriela Lungu: Stim ca am realizat o campanie frumoasa: am avut o abordare creativa – atat la nivelul strategiei de PR, cat si la nivelul fiecarui element din implementare, am avut rezultate notabile, fiecare particica din componenta de PR s-a potrivit perfect in marele intreg al campaniei de comunicare, dovedind ca am inteles si respectat personalitatea brand-ului Bergenbier.

Greu de spus ce a cantarit cel mai mult – la acest nivel toate campaniile sunt extraordinare si deci orice element conteaza.

Wall-Street: Ati concurat cu mari agentii internationale, cum ar fi Edelman. Putem spune ca premiul a propulsat The Practice pe prima linie a agentiilor de PR de top din Europa?

Gabriela Lungu:
Da, putem. Si n-o spun eu - Paul Holmes, organizatorul competitiei si una dintre cele mai importante personalitati din PR-ul mondial, a spus-o. Pe scena, adresandu-se tuturor celor prezenti. Si nu doar despre noi, The Practice, ci despre toate agentiile romanesti din concurs.

Wall-Street: Care a fost reactia clientului cand a aflat de succesul de la SABRE?

Oana Bulexa (project manager, campania Ziua Barbatului): I-am anuntat pe clientii nostri de la InBev/Bergenbier chiar seara tarziu, dupa Gala. Iar ei s-au bucurat enorm alaturi de noi! Cum altfel, cand de-a lungul proiectului am fost o adevarata echipa.

Wall-Street: Pe scurt, cum s-a ajuns la implementarea campaniei Ziua Barbatului asa cum o stim noi azi? De unde a pornit ideea, care era scopul final?

Gabriela Lungu : Ideea unei “zile a barbatului” apartine Leo Burnett si a aparut chiar inainte de infiintarea THE PRACTICE. Inca de la inceput s-a dorit proclamarea unei Zile a Barbatului ca semn al recunoasterii meritelor mai mici si mai mari ale tuturor reprezentantilor sexului tare din Romania.

Oana Bulexa: Ziua Barbatului este un program in care ne-am implicat cu mare entuziasm, atat profesional, cat si personal. Am „militat” pentru aceasta zi in fata presei, a liderilor de opinie, dar si printre prieteni, rude, cunoscuti pentru ca sarbatoarea sa stranga cat mai multi sustinatori. Si nimic nu a fost in van. Oamenii s-au implicat, au crezut in cauza, iar rezultatele ne-au adus o mare satisfactie. In cele doua luni cat a durat campania de relatii publice, milioane de oameni putand afla din articolele din ziare, reviste sau de pe internet, din emisiunile de la TV si radio despre Ziua Barbatului si semnificatiile sale.

Wall-Street: Paul Holmes a spus ca “Romania este in acest moment cea mai creativa si mai competitiva piata din Europa”. Cum s-a ajuns la asta? Ce factori au crescut PR-ul la un asemenea nivel, in Romania?

Gabriela Lungu: Noi Romanii suntem foarte competitivi, din fire. Si si creativi, mai mult decat alte natii. Parcursul este cumva firesc, viteza a fost insa foarte mare. Nu cred ca cineva se mira ca am ajuns aici, dar cu siguranta surprinde ca am ajuns aici... atat de repede! Dar, din nou, noi romanii suntem invatati si sa ardem etape...

Wall-Street: Se poate spune ca PR-ul este, la ora actuala, cel mai efervescent si profesionist segment al comunicarii, in Romania?


Gabriela Lungu : Nu spun ca PR-ul este mai profesionist decat alte domenii ale comunicarii, dar este adevarat ca agentiile de PR din Romania au castigat pe domeniul lor premii internationale la competitiile cele mai importante inaintea colegilor lor din breasla comunicarii.

Wall-Street: Gabi, ce inseamna premiul asta pentru tine, personal?


Gabriela Lungu : Este neindoielnic cel mai frumos moment din cariera mea si unul dintre cele mai emotionante momente din viata mea! Este fantastic ceea ce s-a intamplat! O recunoastere absolut uriasa, fara echivoc si total nesperata, care imi da energie pozitiva pentru inca 10-15 ani, de-acum incolo. Simt clar ca... cineva acolo sus ma iubeste.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri