Transmisia Live 8 a demonstrat limitele televiziunii in comparatie cu Internetul. Cu un simplu click pe numele oraselor in care s-au tinut concertele, vizitatorii portalului America Online puteau trece de la hitul REM „Man on the Moon“, de pe scena londoneza, la discursul islandezei Björk, de la Tokio.
Evident, televiziunea nu avea cum sa faca fata in acelasi mod evenimentului, fiind aproape imposibil pentru camerele de luat vederi sa difuzeze cintari din toate cele 10 orase fara a se pierde, totodata, nici unul dintre momentele importante. Pe de alta parte, MTV, desi era cunoscut faptul ca se va bucura de cea mai mare audienta dintre toate cele 130 de posturi care au transmis concertele, nu a parut a-si da prea mult silinta pentru a se ridica la inaltimea evenimentului.

Timpul rezervat publicitatii a fost aproape la fel de lung cit cel al transmisiilor, iar prezentatorii au ales mai mult sa se minuneze de amploarea si mobilizarea creata in jurul evenimentului decit sa-l difuzeze. Sirul gafelor nu s-a oprit aici: intrarea incendiara pe scena din Philadelphia a trupei „Destiny’s Child“ nu a putut fi privita, deoarece MTV difuza o inregistrare facuta cu 3 ore mai devreme cu recitalul Coldplay. In schimb, cind concertul acestora era difuzat in direct si vocalistul Chris Martin isi spunea cu patos mesajul de exterminare a saraciei, camerele erau fixate pe Gwyneth Paltrow, sotia sa.

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »