Companiile de inregistrare incaseaza 1,7 miliarde de euro din vanzari de muzica prin intermediul retailer-ilor, prin vanzari manuale si online, in ultimul an. Internetul este motorul de schimbare al cumpararii obisnuite a muzicii. Formatele digitale au reprezentat 85% din vanzarile Top 20 si au au reprezentat 8,6% din totalul vanzarilor de inregistrari britanice.
Din 2004 cand magazinele online de muzica au inceput sa predomine, consumatorii au cumparat mai mult de 200 de milioane de descarcari, a mai anuntat BPI. Dar se preconizeaza ca firmele de inregistrare vor face din ce in ce mai multi bani din activitatile lor cum ar fi din acordarea licentelor pentru uz comercial, cum ar fi pentru reclamele din televiziune, filme si jocuri. Companiile vad comercializarea, turneele, folosirea logo-urilor artistilor si sponsorizarile ca potentiale producatoare de bani.
Directorul executiv al BPI, Geoff Taylor a declarat ca “ schimbarile modelelor de consum, ajuta companiile sa gaseasca noi modalitati prin care sa-si recupereze investitiile mari pe care le fac ei in muzica”. “Ei utilizeaza noi tehnologii pentru a gasi noi audiente si a oferi consumatorilor mai multe optiuni. Afacerea industiei inregistrarilor de azi este incomparabila cu cea de acum cinci ani”, a mai declarat Geoff Taylor. Totusi industria se confrunta cu timpuri provocatoare.
Federatia Internationala a Industriei Fonografice (IFPI) a anuntat ca descarcarile digitale au crescut cu 40% in 2007, dar industria se confrunta cu pierderi cauzate de piratare. EMI, casa de productie din care fac parte artisti precum Coldplay si Kylie Minogue, se afla in plin proces de reducere a locurilor de munca pentru a reduce cheltuielile cu 251 de milioane de euro pe an. Proprietarul Guy Hands, care a cumparat EMI anul trecut, a declarat ca industria se lupta cu o scadere a vanzarilor de CD-uri si trecerea la descarcarile de pe internet.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: