Martin Sorrell, directorul executiv al grupului WPP, care promoveaza servicii de marketing si comunicare, a organizat o intalnire de afaceri pentru a discuta cu specialisti optiunile pe care le are in ceea ce priveste preluarea agentiei de cercetare de piata Taylor Nelson Sofres, cunoscuta la nivel global sub numele de TNS, anunta Financial Times.
In urma acestei intalniri, WPP a facut o oferta de 1,25 de miliarde de euro plus plata datoriilor pe care le are compania, oferta ce reprezinta un ultimatum adus la adresa firmei de research TNS.

Compania a lansat anumite zvonuri de fuzionare cu agentia germana GfK dupa ce a refuzat, in luna mai a acestui an, propunerea de a fi cumparata cu 1,19 miliarde euro de catre WPP.

Ideea fuzionarii celor doua companii de cercetare de piata nu este privita foarte bine de catre oficialul WPP, Martin Sorrell, dat fiind faptul ca dupa aparitia zvonurilor legate de o fuziune cu GfK, actiunile TNS au crescut.

Fuziunea acestora ar duce, totodata, la marirea valorii celor doua companii, care ar crea un gigant al domeniului cercetarilor, cu venituri de peste 2,2 miliarde de euro pe an.

Mai mult, in ultimele zile, zvonurile legate de tranzactia propusa in mai au inceput sa capete contur, fiindca GfK urmeaza sa decida la sfarsitul lunii iulie (pe 21) daca va semna cu Taylor Nelson Sofres sau nu.

Asadar, WPP ar putea sa abandoneze ideea de preluare a grupului de research, dupa cum afirma Sorrell.

TNS a inceput sa se dezvolte rapid pe pietele emergente, si in special in anumite regiuni din Asia, unde WPP se straduieste din rasputeri sa intre.

In ciuda acestor lucruri, Sorrell ia in considerare si situatia economica existenta in Statele Unite si Europa si incearca sa analizeze toate variantele posibile.

Tocmai de aceea, acesta se gandeste sa renunte la achizitia concernului TNS: “Daca am renunta la TNS, unde ar ajunge valoarea actiunilor sale? Parerea mea este ca acestea vor scadea de la 228 de puncte (cat se inregistra la sfarsitul saptamanii trecute) la 160-170”.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri