Pe o piata a publicitatii online care ar putea atinge pana la sfarsitul acestui an o valoare cuprinsa intre 14 si 18 milioane de euro, principalele agentii de profil au desfasurat afaceri importante in anul 2007, unele dintre ele inregistrand cresteri semnificative ale veniturilor, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.

MediaPro Interactiv, divizia de Internet a grupului MediaPro, a atins anul trecut o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro (5.521.485 lei), fata de valoarea obtinuta in 2006, de 412.363 euro (1.389.664 lei). In plus, agentia a inregistrat venituri totale de 1,8 milioane de euro (6.228.293 lei), insa si-a adancit pierderile la 129.880 euro (437.698 lei) in 2007, fata de 106.288 euro (358.191 lei) in 2006.

O crestere importanta a afacerilor derulate in 2007 a inregistrat si InternetCorp., companie care si-a marit de aproape cinci ori veniturile, de la 146.483 euro (493.650 lei) in 2006, la aproximativ 800.000 de euro (2.695.842 lei), in 2007. In plus, profitul net al InternetCorp. s-a dublat in 2007, atingand valoarea de aproximativ 200.000 de euro (672.427 lei).

De asemenea, la capitolul cresteri se situeaza si AdEvolution, care a reusit sa-si dubleze veniturile obtinute in 2006, raportand pentru 2007 o valoare de 2,3 milioane de euro.

Afacerile pe segmentul de publicitate online s-au dezvoltat si in cazul ArboMedia, prin divizia ArboInteractive, si NetBridge Investments, prin divizia de publicitate Boom Advertising.

Astfel, ArboInteractive a atins o cifra de 280.000 de euro (941.200 lei) si venituri totale de 285.000 de euro (958.046 lei). In schimb, agentia a avut pierderi in valoare de 149.000 de euro (495.696 lei).

Boom Advertising, divizia de publicitate a companiei NetBridge Investments, a anuntat, pentru prima jumatate a anului 2008, afaceri de 3,56 de milioane de euro.

La randul sau, NetBridge Investments si-a crescut cifra de afaceri cu 260.000 de euro, atingand o valoare de 2,9 milioane de euro (9.860.873 lei) si venituri totale de 3,25 milioane de euro (10.949.918 lei).

Pe de alta parte, profitul net al companiei a scazut in 2007 la 14.262 euro (48.065 lei), fata de 33.877 euro (114.167 lei), in 2006.

Daca in 2007 valoarea pietei de publicitate online a fost estimata la 10 milioane de euro, anul acesta s-ar putea situa la un nivel cuprins intre 14 si 18 mil. de euro, potrivit aprecierilor facute de jucatorii de profil. In plus, publicitatea online din 2008 ar putea atinge o valoare de 3 puncte procentuale din piata totala de publicitate din Romania.


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si