Performanta Acasa TV in materie de detergenti este remarcabila, postul inregistrand o dublare a numarului de spoturi fata de aceeasi perioada a anului trecut. In prima jumatate din 2004, principalele posturi private Pro TV, Antena1 si Acasa TV au difuzat fiecare intre 1.200 si 1.500 de reclame la detergenti. Detasarea Acasa TV la capitolul detergenti in acest an consacra afinitatea canalului catre un public preponderent feminin. Principalele statii generaliste, Pro TV si Antena 1 s-au apropiat fata de anul trecut atat ca numar de spoturi difuzate, cat si ca numar de GRP-uri. Astfel, daca anul trecut, cu 1.206 insertii, Antena 1 livra 4.335 GRP, mult in urma Pro TV (cu 1.457 de spoturi difuzate si aproximativ 6.500 GRP), in primele luni ale acestui an situatia s-a schimbat. Postul din Baneasa a preluat conducerea, gratie imaginii de televiziune de familie, si a atras mai multe spoturi cu mai multe GRP-uri decat rivala din Pache Protopopescu. Un alt post generalist, B1TV, a fost ocolit de producatorii de detergenti in prima jumatate a acestui an. Un singur spot, pentru Ariel, a fost prezent pe post in sase luni, fata de 362 anul trecut.
Posturile de nisa aleg detergenti pe spranceana
Pe harta mediaplanurilor la detergenti, au intrat si televiziunile de nisa, dar brandurile prezente in pauzele publicitare sunt adaptate profilului telespectatorului. Principalele marci atrase de Realitatea TV au fost Persil (429 de spoturi) si Ariel (284), care se adreseaza celor cu venituri medii si peste medie. si Discovery a difuzat reclame la detergenti, dar a fost mult mai selectiv: doar Ariel si Omo s-au promovat in programele canalului. Pana si OTV a atras detergenti, dar, dupa cum era normal, o marca mai putin cunoscuta, care se adreseaza celor cu venituri modeste Alley + Nilsy. Impartirea marcilor pe posturile TV, detasarea Acasa TV si prezenta unor anumite marci pe canalele de nisa arata clar o normalizare intr-o piata extrem de concurentiala. Asocierea cu emisiuni sau filme (vezi Dero Numai iubirea) e o forma de a iesi din turma. Probabil, grilele de toamna vor mai aduce astfel de exemple.
Reclamele la detergenti au invadat posturile
Spoturile difuzate pe posturile TV in 2004 si 2005 *
2004 2005
TVR 1 2.280 3.459
Acasa TV 1.536 3.002
Pro TV 1.457 1.457
Antena 1 1.206 1.621
Prima TV 925 1.366
TVR 2 435 937
Realitatea TV - 1.472
Discovery - 170
OTV - 312
B1TV - 361
Total 8.450 13.797
Cele mai promovate marci in 2005 *
Marca Numar spoturi GRP
Dero 2.881 6.484,8
Ariel 1.959 4.075,5
Persil Green Power 1.675 3.980,1
Tide 1.607 3.320,3
Bonux Perlan 1.558 3164
Rex 1.311 3.914,9
Perwoll 1.101 2.523,7
Omo 786 1.365,3
Savex 553 1232
Alley + Nilsy 366 209,4
Total 13.797 30.269,8
*perioada ianuarie-iunie
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: