Cu o valoare estimata la 38,2 miliarde de euro, Nokia este cel mai important brand european, urmat de LVMH si Vodafone, potrivit studiului eurobrand2008, prezentat de European Brand Institute din Viena.
In cadrul studiului, realizat de Novomatic AG si Raiffeisen, au fost examinate 3000 de branduri din 24 de tari reprezentand 16 industrii. Cele mai importante zece branduri europene au o valoare cumulata de circa 240 miliarde euro.

Astfel, brandul francez LVMH ocupa pozitia secunda cu o valoare de 34,9 miliarde euro, urmat, la o diferenta de peste zece miliarde, de brandul britanic Vodafone (24,1 miliarde euro).

Pe pozitia a patra se afla compania spaniola de telecomunicatii Telefonica, cu o valoare de 22,5 miliarde euro. Unilever, companie cu origini britanico-olandeze, ocupa pozitia a cincea, cu o valoare de 21,6 miliarde euro.

Brandurile germane Mercedes-Benz si BMW ocupa pozitiile a sasea si a saptea, cu valori de 21,3, respectiv 20 miliarde euro.

Royal Bank of Scotland se afla pe locul opt, cu o valoare de 19,1 miliarde euro, urmata, la o diferenta de doar 10 milioane euro, de France Telecom. Pozitia a zecea e ocupata de Deutsche Bank (18,1 miliarde euro).

Studiul a relevat o discrepanta puternica intre brandurile din Europa de Vest si cele din Europa de Est, potrivit lui Gerhard Hrebicek, director executiv al European Brand Institute. Astfel, valoarea cumulata a primelor zece branduri din Germania, Marea Britanie si Franta reprezinta 46% din valoarea totala a brandurilor din cele 24 de tari examinate. Alte 44 de procente revin brandurilor din Italia, Spania, Elvetia, Olanda, Finlanda, Suedia si Austria.

Tarile est-europene sunt dominate de brandurile corporatiilor multinationale, in timp ce marcile locale sunt slab reprezentate. Exceptie de la aceasta regula fac OTP Bank, Beeline sau Gorenje.

Germania este centrul celor mai puternice branduri europene, fiind tara de origine pentru liderii a sapte din cele 16 industrii analizate. Mai mult decat atat, 15 din brandurile aflate in Top 50 branduri europene sunt nemtesti – in special companiii din industria auto.

Cele mai valoroase branduri europene afecteaza pozitiv economia tarilor de origine. In cazul Finlandei, cele mai valoroase 10 branduri europene aduc o contributie de 37,3% la PIB-ul tarii, procent care in Elvetia se situeaza la 26,6%. Media europeana este de 9,4%, depasita si de Austria (16,5%). Pe ultimele pozitii se afla Romania (0,5%) si Bulgaria (0,48%).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri