La nivel international viitorul radioului a inceput deja, fiind dictat de Internet si de noile tendinte in tehnologie. Deja in SUA podcasting-ul, operatiunea de downlodare si ascultare de emisiuni radio sub format de mp3 pe suport de iPOD, a inceput sa faca ravagii, iar mania se muta acum si in Europa. Pana insa ca Romania sa se adapteze la aceste noi tendinte mai avem mult de evoluat, dar piata se afla deja intr-o continua expansiune.
Daca in 2004 a fost anul lansarilor pe piata romaneasca, moment in care au aparut Kiss FM, Radio Guerilla, Info Pro, se pare ca 2005 este mai mult un an al consolidarii pozitiilor, al luptelor pentru cifre de audienta mai bune, al largirilor retelelor si cresterea importantei radiourilor comerciale si la nivelul tarii, al noilor strategii de vanzare, emisiuni si lideri de opinie in radio. Piata este dinamica, dar inca destul de mica si in plina dezvoltare.

Formatul cel mai raspandit pe piata radioului FM din Romania, nu numai pe cea bucuresteana, este CHR (Contemporary Hit Radio) n care predomina hit-urile muzicale actuale, n rotatie agresiva si n care divertismentul ocupa locul principal n continutul vorbit, n detrimentul stirilor sau programelor de informatii. Acest lucru reiese si din ultimul sondaj de audienta, care arata suprematia CHR prin rezultatelor obtinute de Kiss FM, Radio 21, Pro FM. |n pondere, CHR este urmat de Adult Contemporary (AC), format promovat de Europa FM, Radio Romantic, Radio Total, dedicat adultilor, cu o selectie muzicala ce pune accent pe muzica anilor '90 si care difuzeaza sistematic si piese din anii '80 sau '70, iar n plan de continut - programe generaliste cu o oferta variata de stiri, rubrici specializate, cu emisiuni diverse.

Aparent reach-ul (cota de piata) creste usor prin dezvoltarea extensiva a retelelor, lucru care duce insa la o mica scadere a timpului ascultat in medie. Piata este deschisa si este clar loc pentru mai multi jucatori. Marian Petcu de la Starcom Media a afirmat ca in ultimii ani s-au suplinit lipsurile pe anumite formate: analiza, divertisment. Nu putem vorbi de un numar prea mare de radiouri. Din pacate, putine din ele reusesc sa atraga audienta si de aceea piata este practic impartita de 3-4 grupuri. Piata va incepe sa creasca probabil pe masura ce investitiile de publicitate vor creste in general, iar parte din fondurile pe care TV-ul suprasaturat nu le va putea absorbi se vor redistribui si catre radio, a spus Vicentiu Neacsu de la Optimedia.

Pe de alta parte, statiile de nisa au sanse mari de dezvoltare si sunt deja vizibile, iar aici vorbim de posturi precum City FM (rock), Delta RFI (informatie si muzica europeana), Mix FM (afaceri), Radio Trinitas (post religios), Student FM (post dedicat studentilor). Cu toate acestea, mai este mult pana cand piata va suporta posturile specializate, iar deocamdata putem vorbi despre un stadiu underground al statiilor de nisa.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri