Faza de prevenire a crizei financiare din Statele Unite a fost depasita. Practicienilor in PR le mai ramane sa actioneze pentru gestionarea acesteia. James Grunig, profesor emerit la Universitatea din Maryland, propune o teorie de management al crizei, bazata pe patru principii.
Primul si cel mai imprtant dintre ele este asumarea responsabilitatii. Organizatia trebuie sa-si asume intreaga raspundere pentru izbucnirea unei crize, chiar daca nu toti factorii declansatori se aflau sub controlul ei. Grunig aminteste doua exemple clasice – scufundarea tancului petrolier Exxon, cand compania a dat vina pe capitan, si criza Tylenol, cand Johnson & Johnson si-a asumat raspunderea chiar daca nu era vina sa.

In cazul crizei financiare din Statele Unite, bancile, guvernul si Trezoreria ar trebui sa-si asume cu totii responsabilitatea, crede Grunig. “O mare parte din populatie crede ca bancile fug de responsabilitate. Au luat decizii proaste, au pierdut o gramada de bani si acum asteapta ca statul sa le salveze. Publicul nu e dispus sa sustina «bail-out-ul», crezand ca bancile ar trebui sa suporte consecintele deciziilor lor. Sunt de acord cu asta”.

Cititi mai mult in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri