Barbatii romani se informeaza de la televizor si din reclame

Trei sferturi dintre barbatii romani intre 25 si 39 de ani au ca surse principale de informatie televizorul si reclamele, tara noastra fiind pe primul loc in Europa din acest punct de vedere, potrivit unui studiu de Discovery Networks EMEA.

Majoritatea barbatilor chestionati cred ca televiziunea s-a imbunatatit in ultimii ani si au incredere in informatiile televizate. Mai mult, barbatii cred ca si publicitatea este o sursa buna de informatii despre calitatea produselor existente pe piata.

"Era de asteptat ca o societate traditionalista, asa cum este cea romaneasca, taraneasca din punct de vedere cultural si profund marcata de comunism, sa aiba mai putine arme in fata avalansei de informatie. Probabil in vreo 30 de ani, romanii vor avea mai mult discernamant si vor fi cu adevarat moderni", a explicat, citat de NewsIn, sociologul Vintila Mihailescu, intr-o dezbatere pe tema rezultatelor studiului.

Potrivit aceluiasi studiu, barbatii romani intre 25 si 39 de ani sunt cei mai conservatori din Europa, familisti si dornici sa isi sustina financiar casa, insa, in acelasi timp, sunt si cei mai stresati si apasati de obligatiile pe care le impune societatea moderna, arata studiul mentionat. Peste 70 dintre tinerii chestionati fac parte din acest profil, ceea ce arata si faptul ca societatea masculina romaneasca este una foarte omogena.

Studiul mai arata ca, in Europa contemporana, exista patru tipologii de barbati. Cel mai prezent este barbatul modern, interesat de toate, care reprezinta 34% dintre barbatii europeni. Urmeaza barbatul traditionalist, care este, in general, cap de familie si reprezinta 26% din totalul barbatilor europeni, barbatul egocentric (tot 26% pondere) si barbatul neimplicat, care traieste clipa si se regaseste, ca profil, in 14% dintre tinerii europeni.

Studiul, intitulat Discovery Species, a fost realizat, in 2007 si 2008, de Discovery Networks EMEA pe un esantion de 12.000 de barbati intre 25 si 39 de ani, din 15 tari europene. Dintre acestia, 1.083 au fost romani.

Pe langa chestionare, aproximativ 20% dintre barbatii care au facut parte din studiu au participat la interviuri sau au tinut jurmale. Peste 50 de experti in comportamentul barbatului, profesori, economisti, jurnalisti si comentatori sociali au fost implicati in studiu.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri