Trei televiziuni s-au remarcat in sondajele de audienta ce acopera prima jumatate a acestui an: Antena 1, Acasa TV si Realitatea TV. Postul Antena 1 a inceput prost anul 2005, mai cu seama in prime time (orele 19-23): in ianuarie, cota sa de piata in mediul urban era mai mica cu aproape cinci puncte procentuale fata de Pro TV.

Ianuarie este o luna de hibernare pentru televiziuni, dar diferenta inregistrata atunci il aseza pe Pro TV in postura de lider autoritar al pietei in mediul urban, atat in prime time, cat si pe durata unei zile: 18,2% pentru Pro TV, 13,6% pentru Antena 1. Din acea luna moarta, Antena 1 a pornit o cursa de urmarire a rivalului in prime time.

Pe masura ce grila de primavara intra in turatie cu piesele grele Din dragoste, Genialii, Divertis, Ciao Darwin, cota de vizionare a Antenei 1 recupera terenul pierdut, luna dupa luna, ajungand in aprilie (in plin sezon) sa atinga cota Pro TV-ului, iar in iunie (adica pe linia de sosire a sezonului) s-o depaseasca: 18,1% cota de piata pentru Antena 1, 16,9% pentru Pro TV. Este de remarcat ca in intervalul martie iunie, cota de piata a Antenei a stationat la 18 procente, in timp ce cota Pro TV s-a erodat. Pierderea din iunie este cauzata de faptul ca productiile consacrate ale Pro TV au intrat in vacanta mai devreme decat ale competitiei, iar UEFA Champions League, un program premium aducator de audienta, s-a incheiat luna precedenta.

Totusi, Pro TV se poate consola cu cele mai mari cote de piata lunare in mediul urban, pe durata unei zile. In iunie, cota sa de piata era de 16,5%, in timp ce Antena 1 avea 14,3%.
Telenovela Numai iubirea a jucat rolul de locomotiva a audientei pentru Acasa TV. Locomotiva a tras atat de tare garnitura de telenovele din grila, incat cota de piata in prime time a postului Acasa TV a ajuns in luna iunie la 13,1%. Daca amintim ca in aceeasi luna TVR1 a inregistrat o cota de piata de 12,4% in prime time, se poate spune ca, la sfarsitul sezonului, Acasa TV este cea de-a treia televiziune de pe piata. Dar nu numai in prime time TVR1 a suferit umilinta din partea Acasa TV. In aceeasi luna, cota de vizionare pe durata unei zile la Acasa TV a fost de 10,5%, in timp ce TVR1 a inregistrat 10,2%.

Cota de piata a canalului de stiri Realitatea TV devenise o amenintare pentru posturile generaliste mici inca de la jumatatea anului trecut. In primul semestru 2005, televiziunea si-a consolidat pozitia fata de B1 TV, National si TVR2. Urmatoarea victima pare sa fie Prima TV. In iunie, Realitatea TV a atins o cota de 4,7% pe durata unei zile, in timp ce statia operatorului international SBS Broadcasting a avut 5,8%.

In zona stirilor din prime time, batalia s-a dus tot intre Pro TV si Antena 1. stirile Pro TV (ora 19) din primele sase luni au inregistrat o audienta medie de 1,12 milioane de telespectatori pe minut in mediul urban (adica 10,5% rating), in timp ce Observatorul a avut o medie de 986 de mii telespectatori pe minut (9,2% rating). Dezamagitoare este audienta medie a Jurnalului de la ora 19 in raport cu competitia: 500 de mii de telespectatori (4,7% rating). In apropierea Jurnalului s-a aflat Focus 18 (Prima TV), cu o medie de 349 de mii de telespectatori (3,3% rating). Realitatea de la ora 21 si 24 de ore (National TV) nu conteaza. Primul a avut o medie de 1,7% rating, al doilea, sub 1% rating.

Un top 10 al celor mai vizionate filme artistice confirma inca o data faptul ca, indiferent ce fel de film difuzeaza Pro TV in prime time, acesta va obtine audienta. Opt filme din acest top au fost difuzate de Pro TV. Cele mai urmarite productii din prima jumatate a anului au fost: Evadatul (11,9% rating), Croaziera pe oceanul spaimei (11,8% rating), Razbunarea lui Logan (11,4%), toate difuzate de Pro TV. TVR1 a intrat in acest top cu un film indian si Atila, cuceritorul. De remarcat ca toate cele zece filme cu cele mai mari ratinguri au fost difuzate in primele trei luni ale acestui an, adica in timpul iernii. Romanii stau la gura sobei si se uita in nestire la TV, chiar si la filmele difuzate in reluare.

Cea mai tare emisiunea de divertisment la TVR1 a fost Surprize, surprize: o audienta de 1,18 milioane telespectatori pe minut pentru 41 de editii. La Pro TV, Vacanta Mare a facut legea: o medie de 944 de mii de telespectatori pentru 29 de editii. Din dragoste a fost liderul programelor de divertisment la Antena 1, cu o medie de 1,45 milioane de telespectatori pentru 20 de editii. In topul de la Prima TV s-au grupat trei programe: Tradati din dragoste (587 de mii de telespectatori, rating 5,5%), Cronica Carcotasilor (580 de mii de telespectatori5, rating 5,4%) si Schimb de dame (5,2%).

In ciuda fragmentarii audientei, datorita cresterii numarului de canale TV si a ofertei de programe, piata continua sa fie dominata de rivalitatea celor doi majori: Pro TV si Antena 1.


Cei mai activi clienti publicitari TV (ianuarie - iunie 2005)


Client Nr. spoturi difuzate

Quadrant Amroq Beverages 10.748
Coca-Cola Company 8.178
Procter&Gamble 7.091
Unilever 6.303
LOral 6.087
Danone 5.667
Kraft Foods Romania 4.386
European Drinks 4.130
Ursus Breweries (CBR) 3.520



Cele mai promovate marci pe TV (ianuarie - iunie 2005)

Marca Nr. spoturi difuzate
Pepsi 7.870
Danone 5.515
Coca-Cola 3.894
Ursus 1.953
Jacob Ice Coffee 1.712
Garnier (sampon) 1.582
Elita 1.545
Nokia 1.461
Burger 1.277


Sursa: TNS/AGB International; Copyright: ARMADATA SRL

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri