Radio Romania, care implineste, sambata, 80 de ani de existenta, si-a marcat aniversarea printr-o campanie publicitara outdoor, realizata de McCann-Erickson, plus lansarea unui almanah ce povesteste tot ce a "trait" postul public de radio, din 1928 si pana astazi.
Fara indoiala, cel mai interesant reper ce puncteaza sarbatoarea Radio Romania de anul acesta este campania publicitara de a carei materializare s-a ocupat agentia McCann-Erickson. Printr-un set de cinci print-uri outdoor, Radio Romania transmite publicului un mesaj inteligent si deloc agresiv, care confirma, si din punctul de vedere al promovarii, schimbarile pozitive ce marcheaza, de cativa ani, postul public de radio.

Textele print-urilor sunt construite dupa "reteta" a doua enunturi-cheie, alaturate inspirat si urmate de sloganul "De 80 de ani vorbim serios". De pilda, textul print-ului pentru Radio Romania Cultural este "Ne plac toate piesele de la radio, mai ales daca sunt de teatru", in vreme ce unul dintre textele de promovare pentru Radio Romania Actualitati spune ca "Ne place aurul purtat ostentativ la gat. Sub forma de medalii".

Nota usor umoristica in care sunt cuplate enunturile-cheie merge in sobrietate la slogan - o trecere deloc nefireasca pentru un mesaj despre credibilitate si tinuta, adresat unui public inclinat spre consistenta, si nu spre facil. Delimitarea target-ului se face la fel de inspirat si in print-ul pentru Antena Satelor, al carui text ("La noi, taran nu inseamna cineva cu haine din colectia trecuta"), "dezbraca" de prejudecati ascultatorul avid de informatie credibila si, implicit, valoroasa. Pe scurt, o campanie izbutita, in linia procesului de reafirmare si modernizare datorita caruia, in prezent, Radio Romania "poate concura, la standarde europene, cu radiourile publice din afara tarii", dupa cum precizeaza, la ceas aniversar, postul public autohton.

La 80 de ani de viata, postul public de radio a lansat almanahul "Radio Romania 80: 1928 - 2008", care "vorbeste", in 187 de pagini, despre tot ce inseamna si a insemnat radioul public autohton, de la primele emisiuni si personalitati marcante, pana la emisia pe internet. In paginile almanahului sunt publicate interviuri si ganduri ale celor care au contribuit la evolutia si notorietatea radioului, articole din ziare, fotografii inedite din Arhiva de Aur a radioului si copii foto ale scenariilor primelor emisiuni.

"Alo, Alo, aici Radio Bucuresti!" au fost primele cuvinte care au rasunat din difuzoarele radio din Romania, acum 80 de ani. Cuvintele au deschis prima emisiune a Societatii de Difuziune Radiotelefonica, asa cum era denumit, atunci, serviciul public de radiodifuziune, potrivit actului oficial de constituire. Iar 1 noiembrie 1928 a ramas astfel in istorie ca data la care s-a nascut, practic, audiovizualul romanesc.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri