Cotidianul online de business Wall-Street, editat de InternetCorp., a lansat Topul site-urilor din Romania intocmit pe baza datelor Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI), care ofera pe langa o clasificare a site-urile in functie de categorii si subcategorii si posibilitatea de a compara, cu grafice, pana la cinci pagini de Internet.
Proiectul initiat de Wall-Street.ro cuprinde toate cele peste 220 de site-uri inscrise in momentul de fata in clasamentul SATI pentru care s-au publicat date de trafic in ultima luna.

“Topul site-urilor din Romania reprezinta un instrument de clasificare si compare a proiectelor online inscrise in SATI, pe baza cifrelor publicate de BRAT. Ideea a aparut dupa ce, in urma cu mai mult de o saptamana, mai multi publisheri importanti pe zona de online au decis sa comunice spre piata exclusiv cifrele furnizate de SATI, retragandu-se din alte sisteme publice de monitorizare”, declara Mihai Seceleanu, director general InternetCorp.



Potrivit acestuia,Topul site-urilor din Romania se adreseaza tuturor, de la simpli utilizatori de Internet si pana la toti cei care activeaza in industriile online, de media si publicitate, proiectul propunandu-si sa devina “un instrument util de analiza a evolutiei si tendintelor pe piata online din Romania”.

Clasamentul ofera posibilitatea compararii, cu grafice, a pana la cinci site-uri auditate de SATI.

In prezent, Topul site-urilor din Romania cuprinde date lunare de audienta, Mihai Seceleanu precizand ca, in momentul de fata, este analizata perspectiva extinderii si spre cifre de audienta zilnice si saptamanale.

“Sistemul de clasificare bazat pe categorii si subcategorii poate fi adaptat in timp, pe masura ce tot mai multe proiecte continua sa adere la SATI. Ne asteptam ca acest proiect sa contribuie la popularizarea studiului realizat de catre BRAT si sa devina treptat un instrument cat mai util pentru industria de publicitate online”, spune Seceleanu.

Topul site-urilor din Romania este disponibil incepand de azi la adresa www.wall-street.ro/sati.

Marii publisheri online isi masoara oficial traficul exclusiv prin SATI

Saptamana trecuta, grupurile si companiile media Gazeta Online, Intact Media Grup, InternetCorp., MediaPro Interactiv, ProTV si Realitatea-Catavencu au decis de comun acord sa renunte la auditarea realizata de Trafic.ro, urmand sa utilizeze, atat in relatia cu publicul, cat si cu clientii si agentiile de publicitate, doar datele oferite de sistemul de masurare oficiala a traficului online, Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI), efectuat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).

Astfel, SATI va fi folosit ca etalon oficial de masurare a performantelor de trafic ale tuturor site-urilor editate de participantii la aceasta decizie comuna, semnatarii renuntand treptat la utilizarea altor sisteme de masurare a traficului online.

Potrivit semnatarilor, decizia nu tine de suspiciuni legate de masuratorile efectuate cu ajutorul altor sisteme, masuratori care au fost foarte utile pentru stadiul in care s-a aflat piata de online pana la lansarea SATI, ci reprezinta “o chestiune chestiune principiala si de logica de business: traficul siteurilor din Romania nu poate fi masurat oficial decat de un sistem administrat, auditat si controlat strict de o organizatie independent”.

Totodata, rezultatele de trafic furnizate de SATI urmeaza sa fie publicate in ritm zilnic si saptamanal, nu doar lunar, in urma deciziei luate, pe 4 noiembrie, de Departamentul Internet al BRAT, care a analizat si aprobat in unanimitate, propunerea depusa de Realitatea-Catavencu, Ringier, MediaPro si Gazeta Online.

Augustin Roman, director executiv al Gazetei Online, declara, la momentul respectiv, ca auditarea realizata de SATI este singura care conteaza in peisajul online romanesc, intrucat apartine unei asociatii neutre, recunoscute de toata industria.

Pe de alta parte, Dragos Stanca, Managing Director New Media Realitatea-Catavencu, afirma ca nu este vorba de o retragere din trafic.ro, ci de standardizarea etalonului de raportare a traficului.

“Dupa discutii cu toti colegii publisheri am ajuns la concluzia ca e cel mai firesc sa ne raportam la singurul instrument auditat tehnic si legal independent din Romania, care este SATI. Netbridge, care detine trafic.ro, detine si site-uri si regie vanzari etc. Nu e firesc sa detina si toate datele de trafic ale marilor playeri. Trafic.ro a fost extrem de util industriei si merita credit si felicitari pentru ca exista si incurajeaza competitia pe Internet. E pur si simplu timpul acum pentru o noua etapa”, declara Dragos Stanca.

Piata de publicitate online din Romania, la adapost de criza financiara?


O parere similara a avut si Bogdan Gavrila, director new media Intact Media Grup, care spunea ca “tranzitia” spre SATI va dura cateva luni, estimand ca, pana la mijlocul anului viitor, toate site-urile grupului sa fie auditate de acest sistem de masurare. In plus, acesta afirma ca, din punct de vedere al vanzarilor de publicitate online, Intact Interactive isi propune sa foloseasca in exclusivitate doar statisticile SATI, sustinand implementarea codurilor pe toate site-urile din portofoliu.

Ce parere aveti despre unealta Topul site-urilor din Romania, mai ales dupa ce un grup de publisheri importanti anuntau ca au decis sa isi masoare traficul si audienta exclusiv prin intermediul studiului realizat de catre BRAT?

Comentati mai jos.


Marii publisheri online isi vor masura oficial traficul exclusiv prin SATI

Audientele publicatiilor online de business, impulsionate de criza financiara



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri