Potrivit raportului, scaderea veniturilor rezultate din vanzarea spatiului publicitar, cresterea costurilor de productie, dar si starea precara a economiei, ar putea duce la un adevarat dezastru al presei scrise.
Raportul arata ca printul a trecut de la o situatie calificata drept dificila la una imposibila, cu scaderi de 20% a veniturilor din publicitate si de 10% scadere a celor din abonamente.
De asemenea, autorii raportului mai semnaleaza un fapt deloc neglijabil, si anume ca publicatiile care au facut mutarea in zona de online nu reusesc nici pe departe sa recupereze pierderile rezultate din scaderea investitiilor in publicitate.
"Daca in ultima vreme tendinta publicatiilor a fost de a atrage cat mai multa publicitate, in detrimentul atragerii de abonati, politica va trebui sa fie regandita acum, pentru continutul online. Acest model, bazat pe atragerea de publicitate, nu pare sa mai dea rezultate", se arata in raportul Deloitte.
Pe de alta parte insa, acelasi raport sugereaza publicatiilor o alternativa paradoxala: reducerea semnificativa a activitatii in spatiul online, in avantajului produsului fizic. Raportul foloseste ca exemplu in acest sens piata publicatiilor scrise din Japonia, care controleaza si limiteaza dintotdeauna continutul publicat online si care, datorita acestei politici, inregistreaza acum, in zona presei scrise, pierderi mult mai mici decat SUA sau Europa, ca urmare a crizei economice.
Altfel spus, prin restrictionarea sau reducerea continutului publicat pe Internet, cititorul interesat de publicatia respectiva este obligat, in final, sa cumpere varianta tiparita.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: