Piata de publicitate online din Romania a atras in primul semestru al anului 2008 investitii in valoare totala de 33.873.413 lei (9,2 mil. euro), in timp ce, in 2007, valoarea acestor investitii s-a ridicat la 42.603.201 lei (12,7 mil. euro), potrivit studiului “Romanian Online Advertising Study”(ROADS), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

Piata de publicitate din Romania a totalizat, in 2007, venituri in valoarea neta de 42.603.201 lei fara TVA, suma calculata pe baza cifrelor de vanzari directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii si publisheri independenti), conform ROADS.

"Acest studiu ofera pentru prima data in Romania, cifre reale, bazate pe vanzarile efective ale celor mai mari companii din industrie, in locul estimarilor care au existat pana acum", a declarat Ovidiu Florea, presedinte al Asociatiei IAB Romania si managing partner la Media Investment.

“Echipa PricewaterhouseCoopers Romania care a participat la realizarea studiului a efectuat pentru prima data acest tip de cercetare pe piata locala de profil, folosind o metodologie consacrata la nivel global, care in tarile cu o piata de publicitate online puternica este folosita deja de 10 ani. Ne dorim ca analiza prezentata sa fie un argument hotarator pentru ca tot mai multe companii sa participe la urmatoarea editie a studiului, asa cum se intampla in alte tari europene, unde PricewaterhouseCoopers si IAB au o deja o traditie in derularea acestui proiect", a adaugat Ruxandra Bandila, marketing&business development director al PricewaterhouseCoopers Romania.

Studiul “Romanian Online Advertising Study” a agregat declaratiile de vanzari ale 11 companii, numarand principalele regii de publicitate online si principalii publisheri independenti (cu vanzari directe semnificative), care reprezinta in total peste 700 de site-uri.

Pe baza acestor cifre agregate, expertii PricewaterhouseCoopers au structurat totalul investitiilor in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.

Prima editie a ROADS a analizat ambele semestre ale anului 2007 si primul semestru al anului 2008.

Raportul complet al studiului “Romanian Online Advertising Study” cuprinde, in aproape 60 de pagini, tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza, precum si principalele corelari intre acestea.

Acest raport complet va fi disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator.

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers va demara culegerea de date la inceputul anului 2009, urmand sa cuprinda analiza datelor corespunzatoare semestrului al doilea al anului 2008 si o analiza completa a anului 2008, precum si o comparatie intre datele din 2007 si cele din 2008. Studiul va fi publicat semestrial.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Piata de publicitate online a crescut in 2018 cu 22%, in Romania