Investitiile in publicitate la nivel mondial au inregistrat, in intervalul iulie - septembrie 2008, o crestere de 2,9% fata de aceeasi perioada din 2007, in ciuda crizei financiare, potrivit unui studiu al companiei Nielsen, citat de presa britanica.
Studiul AdView Pulse arata ca pietele care au determinat dinamici pozitive pentru al treilea trimestru de anul trecut sunt China, Hong Kong si Indonezia, unde au fost inregistrate cresteri de pana la 16,9%, potrivit NewsIn.

In Europa, chiar daca sase dintre cele 10 tari europene incluse in studiu au fost marcate, in perioada analizata, de diamici pozitive, piata de advertising a inregistrat, la nivel continental, o scadere de 5,9%. "Se pare ca, in Europa, investitorii in publicitate sunt mult mai rezervati, efectele crizei fiind evidente, mai ales in tari precum Spania si Turcia", a spus reprezentantul Nielsen, Michele Strazzera.

In Statele Unite, piata de publicitate a crescut cu 3,1%, in principal datorita Jocurilor Olimpice si pregatirilor pentru campania electorala privind alegerile prezidentiale din noiembrie.

Potrivit aceluiasi studiu, canalele media care, in perioada analizata, au avut cel mai mult de castigat de pe urma crizei sunt televiziunea si radioul, in timp ce zona de print a pierdut aproape 2%, la nivel global.

Pentru 2009, previziunile specialistilor privind incasarile din publicitate la nivel mondial sunt negative. Astfel, piata ar urma sa atinga cele mai mici valori din ultimii opt ani. Din 2010, se anticipeaza ca televiziunile vor atrage sume record din publicitate, datorita reconstruirii brandurilor afectate de criza.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri