Atat de omniprezent a devenit cuvantul de experimental, incat ar fi o adevarata surpriza daca ar exista un comerciant in Marea Britanie care sa nu se fi intalnit cu acest concept in ultimul an. Un raspuns ar putea fi ca clientii vaneaza modalitati de comunicare cu proprii consumatori tot mai targetate.
Experiential marketing se bazeaza pe interactiunea individuala, fata in fata intre brand si consumator, fiind forma avansata a deja banalului sampling.

Considerat candva un element complementar sampling-ului, marketingul experimental este acum un mijloc prin care se poate crea o relatie directa intre brand si consumatori. Tehnicile tot mai sofisticate folosite in marketing atrag certitudine atentia comerciantilor. Conform unui studiu autorizat de agentia specializata in marketing experimental iD si condus de Grupul HPI Research, 68% dintre respondenti cheltuiesc mai mult pe marketingul experimental in acest an fata de 2004, iar 49% anticipeaza o crestere mai mare la cheltuieli pentru 2006. Doar 6% au previzionat o scadere a bugetelor pentru marketing experimental.

Experiential marketing a fost deja catalogat de catre directorii de marketing ca fiind cea mai remarcabila media, inaintea reclamelor Tv si a promotiilor. Ca rezultat, aceasta ofera o alternativa eficienta pentru brandurile care tintesc segmente de populatie pe care alte media nu reusesc sa le atinga.

Activitatea experimentala a fost in principal domeniul sectorului FMCG, dar este din ce in ce mai evident ca sunt interesate de acest tip de marketing brandurile din cateva alte industrii, cum sunt telecomunicatiile, IT-ul si turismul.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri