Sumele platite televiziunilor de primii cinci advertiseri au scazut, in 2009, cu 18,3%, pentru primele 15 zile din februarie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor comunicate de companiile Alfa Cont si de Media Hub.
Pentru intervalul 1-15 februarie 2008, incasarile principalelor posturi de televiziune de la primii cinci investitori in publicitate sunt estimate la 1,8 milioane de euro net, in timp ce, in 2009, au coborat la 1,47 milioane, pentru acelasi interval.

Tot in primele 15 zile din februarie, numarul reclamelor difuzate de primii cinci advertiseri a scazut cu 11% in 2009, fata de valorile inregistrate anul trecut, scrie NewsIn.

Pe de alta parte, 2009 a adus o schimbare in ierarhia celor mai mari investitori in publicitate. Astfel, daca perioada 1-15 februarie avea in fruntea clasamentului, anul trecut, companii din zona de ingrijire personala si domestica, iar pe locul trei se aflau telecomunicatiile, in 2009 au ajuns in top companii farmaceutice si cele cunoscute ca producatoare de dulciuri si cafea.

Concret, in intervalul 1-15 februarie 2008, pe primul loc al investitiilor in publicitatea TV se afla Procter & Gamble, cu 600.000 de euro pentru aproximativ 5.000 de difuzari de spoturi, iar pe locurile urmatoare - Unilever, operatorul de telefonie mobila Orange, compania de cosmetice L'Oreal si producatorul de dulciuri Kraft Foods Romania.

Anul acesta, in aceeasi perioada, lider a trecut compania de produse farmaceutice GlaxoSmithKline Europharm, care, conform estimarilor, a investit 500.000 de euro pentru 2.199 difuzari de spoturi. Locul doi, dupa sumele investite in publicitatea TV in intervalul 1-15 februarie 2009, este ocupat de Nestle, cu 300.000 de euro pentru 4.918 difuzari de spoturi, urmata de Kraft Foods Romania si Procter & Gamble.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri