Pretul GRP-urilor in televiziune va scadea cu 10-30% anul acesta si va atinge valoarea minima, urmand sa se stabilizeze si sa-si inceapa cresterea incepand din toamna lui 2010. Valoarea-record din 2008 ar putea fi atinsa abia in 2012-2013, spun reprezentanti ai regiilor de vanzari si ai agentiilor de media.
Dupa ani de crestere constanta, piata de publicitate TV a luat-o abrupt la vale. Pentru a-si pregati o cadere mai moale, principalii jucatori de pe piata, Pro TV si Antena, au venit in intampinarea clientilor cu oferte de puncte de audienta de trei ori mai ieftine decat pretul standard. Miscarea i-ar putea dezechilibra puternic pe jucatorii mai mici.

In primul trimestru al anului, sumele investite in publicitatea TV au scazut cu aproximativ 30% fata de perioada similara a anului trecut. In situatia in care clientii de publicitate anunta bugete mai mici, televiziunile reactioneaza si cauta sa-si mareasca cota de piata, atragand bugete suplimentare. Primul care a adoptat aceasta strategie a fost liderul de piata, Pro TV, in ceea ce poate fi considerata “miscarea care a creat cele mai multe comentarii dintre toate politicile de vanzari ale ultimor ani ale Pro TV”, potrivit lui Ciprian Stancu (foto), Head of TV Sales la Pro TV S.A.

Citit mai mult in MAD, suplimentul Wall-Street de media si advertising.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si