Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) va discuta un proiect de hotarare potrivit caruia toate spatiile din domeniul public destinate reclamelor vor fi scoase la licitatie incepand cu 1 ianuarie 2010, potrivit consilierului Doru Giugula.
In cadrul unei dezbateri publice privind amplasarea reclamelor in Bucuresti, Giugula a spus ca vor fi gasite solutii si pentru contractele aflate in derulare, insa nu a precizat care sunt acestea.

Potrivit lui Giugula, dupa adoptarea noului regulament privind publicitatea stradala, vor fi instituite taxe de ocupare a domeniului public si de afisare, pe care le vor plati toate firmele care au reclame in oras, anunta NewsIn.

Tot in cadrul dezbaterii publice privind amplasarea reclamelor, s-a stabilit ca, in Bucuresti, va exista o zona de interdictie totala a reclamelor, respectiv Aviatorilor - Charles de Gaulle - Bd. Constantin Prezan - Bd. Kiseleff. In acest perimetru, reclamele nu vor exista nici macar pe chioscurile de ziare sau in statiile RATB.

Reprezentantii firmelor de publicitate prezenti la dezbatere au propus ca pe cladirile unitatilor de invatamant sa poata fi amplasate si alte reclame decat cele prevazute initial in regulament, respectiv cele cu scop educational. Pe gradinite, scoli, licee si facultati nu vor putea sa apara, insa, reclamele la bauturi alcoolice sau cazinouri.

Firmele de publicitate au mai cerut sa poata amplasa reclame si pe cladirile inchiriate de institutii ale unitati ale administratiei publice, aceasta solicitare urmand sa fie analizata de municipalitate. Alte propuneri, cum ar fi cea a unui sofer deranjat de numarul mare al reclamelor vazute in trafic, care cerea ca acestea sa nu fie amplasate la o distanta mai mica de 75 de metri de o intersectie sau un semafor, nu au fost luate in considerare.

Potrivit proiectului de hotarare privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea si amplasarea firmelor si reclamelor publicitare, care urmeaza sa fie supus la vot in CGMB, vor fi interzise reclamele pe monumentele din Bucuresti, fie ca acestea sunt cladiri sau ansambluri statuare.

Regulamentul mai interzice reclamele pe sediile autoritatilor publice, pe gardurile lacasurilor de cult, in parcuri, gradini publice si copaci, pe carosabil sau pe parapetele pasajelor rutiere. Pe sediile unitatilor de invatamant si de cultura vor fi permise doar reclame ce au legatura cu obiectul de activitate al acestora.

In zona centrala (pe axa Piata Unirii-Piata Universitatii-Piata Romana-Piata Victoriei-Piata Charles de Gaulle, plus Calea Victoriei) vor fi interzise reclamele pe fatada cladirilor, indiferent daca imobilele sunt publice sau particulare, dar este permisa, in schimb, publicitatea pe terasele cladirilor. Inaltimea unei reclame, care va depinde de cea a cladirii, va fi intre 3 si 6 metri.

Regulamentul mai stabileste dimensiunile reclamelor si firmelor publicitare (cum ar fi cele de tip luminos, de la intrarea in centrele comerciale), precum si modalitatile de amplasare (inaltime fata de sol, distanta fata de carosabil). Sunt reglementate, de asemenea, reclamele trase de vehicule. Acestea vor fi permise doar daca vehiculele sunt in mers, fiind interzisa stationarea lor pe domeniul public sau in parcarile publice.

Acest regulament vine in completarea unui alt proiect de hotarare, prin care edilii vor sa interzica amplasarea reclamelor de tip plasa pe fatadele cladirilor din Bucuresti, cu exceptia imobilelor in curs de renovare sau in constructie.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri