Lansat pe plan local in aprilie 1999, sub denumirea de Fox Kids, Jetix a trecut la sfarsitul lunii mai printr-un nou proces de rebranduire, devenind Disney Channel. Maciej Bral, vicepresedinte-manager general Jetix si Disney Channels Europa Centrala si de Est, explica, intr-un interviu acordat Wall-Street, motivatia acestui “nou look” si impactul asupra pietei romanesti.
Wall-Street: De ce ati ales acest moment pentru a schimba denumirea postului din Jetix in Disney Channel?
Maciej Bral: Disney Channel este instrumentul cel mai potrivit pentru a continua succesul pe care l-a inregistrat Jetix in Romania. In ultimul an, au fost difuzate pe Jetix mai multe programe marca Disney Channel care au contribuit la intarirea pozitiei acestei televizuni in regiune.

In doar doua luni, programe precum ”Hannah Montana” si ”Phineas and Ferb” au atras cu 413.000 mai multi telespectatori, fapt care a propulsat Jetix de pe locul 2 pe prima pozitie in topul televiziunilor pentru copii din Romania.

In plus, continutul Disney Channel va contribui la diversificarea audientei Jetix, alcatuita pana acum in principal din baieti cu varsta cuprinsa intre 4 si 10 ani, catre copii cu varsta intre 6 si 14 ani si familiile lor. Valoarea brandului Disney va ajuta la cresterea awareness-ului si a perceptiei in randul publicului.

Wall-Street: Nu este acesta un moment riscant pentru o astfel de decizie?
Maciej Bral: Lansarea Disney Channel in Europa Centrala si de Est a reprezentat o decizie strategica. Impactul mare pe care l-au avut programele Disney difuzate pe Jetix este un indicator important asupra cererii de astfel de productii, atat din partea copiilor, cat si din partea altor membri ai familiei.

Wall-Street: Cum veti promova noua identitate a postului?
M.B.: Lansarea Disney Channel in Romania va fi promovata la nivel national printr-o campanie de comunicare integrata, incluzand TV, print (cotidiene, reviste pentru copii si publicul feminin), media digitale, cinema si radio. Campania de marketing va fi realizata de agentia Nicola Porter Novelli, parte a holdingului thegroup.

Wall-Street: Ce aduce nou Disney Channel pe piata romaneasca?
M.B.: Disney Channel va oferi telespectatorilor din Europa Centrala si de Est un mix de programe incluzand show-uri live precum ”Hannah Montana”, serii animate precum „Phineas and Ferb” si productii originale-”High School Musical” si ”Camp Rock”.

Postul va difuza si un program pentru prescolari, dublat, care va cuprinde show-uri educative si de divertisment adresate copiilor cu varsta intre 2 si 5 ani.

Wall-Street: Care sunt principalele planuri pentru Disney Channel in acest an?
M.B.: Urmand modelul pe care il aplicam in toate pietele pe care activam, Disney Channel se va axa pe continut inovator. Telespectatorii vor putea urmari o serie de productii noi, animatie si filme productie proprie pentru acest an si nu numai.

Wall-Street: In ce tara raporteaza Disney Channel cele mai mari audiente? Cum explicati?
M.B.: De la lansarea in Polonia, in anul 2006, Disney Channel si-a dublat audienta, devenind numarul 1 pe segmentul televiziunilor pentru copii.

Wall-Street: Cum caracterizati piata locala a televiziunilor pentru copii?
M.B.: Exista o cerere pentru continut care se adreseaza deopotriva copiilor si parintilor. Noi ne propunem sa construim pe baza succesului inregistrat de Jetix in Romania pentru a deveni prima alegere in ceea ce priveste programele pentru copii din regiune.

Wall-Street: La ce pericole sunt supusi in prezent copii care urmaresc posturi TV dedicate lor?
M.B.: Programele noastre sunt realizate special pentru copii si familiile lor si nu am include niciodata ceva inadecvat pentru acest tip de audienta, in special violenta. Avem o echipa de scenaristi profesionisti care isi folosesc talentul pentru a crea personaje si comedii memorabile. Personajele noastre clasice precum Kim Possible, Mickey Mouse, Pooh si Tigger sunt in continuare apreciate de audiente.

Wall-Street: Ce strategie ati adoptat ca urmare a actualului context economic?
M.B.: Orice persoana, din orice arie de activitate, care iti spune ca nu incearca prin toate mijloacele sa gaseasca modalitati pentru a depasi provocarile economice actuale sau care afirma ca nu ia in considerare toate aspectele fie nu este onest, fie nu este inteligent.

Credem ca Disney Channel poate continua succesul inregistrat de Jetix in Europa Centrala si de Est, iar acesta este cel mai potrivit moment pentru a face acest lucru.

Disney Channel Worldwide detine un portofoliu de 98 de posturi si/sau semnale de posturi pentru copii, disponibile in 167 de tari si in 32 de limbi, incluzand marcile Disney Channel, Disney XD, Toon Disney, Playhouse Disney, Disney Cinemagic, Hungama, GXT, Jetix si Radio Disney.

In decembrie, Disney a incheiat un acord pentru preluarea integrala a Jetix Europe. Disney detinea inainte de aceasta tranzactie aproximativ 70% din actiunile Jetix Europe.

Cele 14 posturi de televiziune ale Jetix Europa sunt prezente in 58 de tari si 19 limbi, fiind urmarite in peste 52 de milioane de locuinte. In plus compania detine GXT, un post privat din Italia, care se adreseaza baietilor adolescenti.

Jetix Europa face parte din alianta Jetix pentru divertismentul pentru copii, lansata de Jetix Europa si Compania Walt Disney in 2004. Disney-ABC-ESPN Television opereaza distribuirea posturilor Jetix in Europa si Orientul Mijlociu, precum si programele sale la platforme TV gratuite.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri