Steve Ballmer, directorul executiv al Microsoft, a declarat ca piata globala de publicitate se afla intr-o permanenta "resetare", avertizand companiile media ca veniturile nu vor reveni la nivelurile de dinainte de recesiune.
Prezent in cadrul Festivalului International de Publicitate Cannes Lions, Ballmer a argumentat ca televiziunea traditionala si ziarele printate ar trebui sa planifice modele de business care se vor bate pe o cota mica din piata publicitatii, dupa ce veniturile continua sa se mute catre publicitatea digitala, scrie editia online a cotidianului The Guardian.

“Nu cred ca suntem intr-o recesiune, cred ca asistam la o "resetare" a pietei”, a declarat acesta. “O recesiune implica recuperarea la nivelurile dinaintea recesiunii, iar aceasta tendinta planificata nu cred ca va avea loc. Am asistat la o resetare si nu ne asteptam la o revenire sau la o crestere”, a adaugat Ballmer.

Ballmer, numit persoana media a anului la editia din acest an a festivalului, a facut o previziune intunecata pentru viitorul industriei media traditionala, argumentand ca editorii de ziare nu au reusit sa genereze noi venituri din oportunitatea canalelor digitale.

El a declarat ca in urmatorii 10 ani, toate continuturile traditionale vor fi digitale, iar editorii inca nu au reusit sa genereze venituri importante din continutul digital.

“Toate continuturile consumate vor fi digitale, tot ce mai putem discuta este daca va avea loc intr-un an, doi, cinci sau 10”, a adaugat Ballmer.

“Nu vor mai fi doar ziare si reviste traditionale si vor mai exista doar comunicatii sociale si personale offline. In 10 ani totul va fi online”, a adaugat executivul.

“Unii declara ca modelul de publicitate finantata nu va duce la profitabilitate. Stim cu totii ca site-ul de cautare Google reuseste sa produca venituri, dar in trecut nu a fost un editor cu publicitate finantata sau model bazat pe taxe”, a declarat acesta.

In viziunea lui Ballmer, companiile media se pot bucura de succes prin furnizarea unei combinatii corecte de text si relevanta care s-ar dovedi o propozitie online atragatoare pentru consumatori.

“Exista probleme cu publicitatea digitala. Incepand cu continutul si mediul site-ului trebuie sa ne intrebam daca acesta este potrivit pentru publicitate. Aceasta intrebare este elementul care trebuie pus in balanta daca vrem sa inaintam planurile noastre in aceasta directie”, a declarat Ballmer.

Vechea abordare de a incerca o reproducere a ziarelor printate intr-o varianta online este predestinata pierderii, a declarat Steve Ballmer.

De asemenea, Ballmer a fost intrebat daca Microsoft este interesata de achizitionarea Yahoo. “Nu suntem interesati de achizitionarea Yahoo. Ceea ce putem spune este ca ramanem deschisi la un acord cu Yahoo”, a raspuns acesta.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri