Divizia online va functiona ca o unitate de business independenta, care reuneste pe de o parte activitatile online ale brandurilor din print, iar pe de alta parte va cauta oportunitati de afaceri in zonele de e-commerce si servicii.

Planurile diviziei includ lansarea de noi proiecte online, printre care un portal pentru femei, dar si extinderea prin achizitii. “Suntem interesati de achizitii legate de core business-ul nostru, producerea de continut, dar si de produse de e-commerce, inclusiv anunturi”, a declarat, pentru Wall-Street, Marius Hagger (foto).

Structura diviziei inlcude 7 subdepartamente (evz.ro, libertatea.ro, capital.ro, Magazines Online, Marketing & Sales, IT Online si WebTV). Laurentiu Ciornei si Andrei Frunza vor fi responsabili de coordonarea editoriala, respectiv de dezvoltare pentru intreaga divizie, raportand directorului executiv. In plus, Andrei Frunza va prelua si conducerea departamentului de marketing si vanzari, care va avea in componenta 12 posturi.

Odata cu lansarea diviziei, Ringier va face si niste recrutari. “Angajam 50 pana la 60 de noi colegi in toate departamentele: jurnalisti, reprezentanti de vanzari, specialisti in marketing, mai multe pozitii in zona de IT, inclusiv programatori, designeri si manageri de proiect”, a spus Hagger.

Noul departament de marketing va internaliza o parte din vanzarile de spatiu publicitar de pe cele 9 site-uri ale companiei, aflate pana acum in portofoliul regiilor ARBOinteractive si Splendid Media. Cu toate acestea, Hagger a declarat ca nu va renunta, “cu siguranta”, la colaborarea cu cele doua regii.

Alte obiective sunt realizarea de proiecte speciale de publicitate si dezvoltarea de parteneriate strategice cu alti jucatori importanti din piata online.

Hagger mai spune ca miscarea nu pregateste renuntarea la editiile tiparite ale actualeleor produse Ringier, printre care se numara Evenimentul zilei, Libertatea, Capital, Bolero si Unica. “Brandurile noastre consacrate din print vor trebui sa contribuie la finantarea investitiilor din online. Cu siguranta publicatiile tiparite nu reprezinta un model de business pe moarte – nici macar in timpurile de criza financiara globala”.

Lansarea diviziei de online este o decizie luata in linie cu strategia de intarire a segmentului online al grupului Ringier. Digitalizarea a fost anuntata ca directie strategica a companiei in urma cu peste doi ani, iar procesul s-a accelerat de la preluarea conducerii de catre Christian Unger. Astfel, in prima jumatate a lui 2009, Ringier a achizitionat trei noi platforme online in trei tari (Croatia, Serbia si Vietnam) si a lansat noi produse digitale in aproape toate tarile in care desfasoara operatiuni.