Microsoft a fost votat cel mai puternic brand din Marea Britanie, preluand pozitia pe care o ocupa Google in urma cu un an, potrivit topului anual Superbrands 500 editat de TCBA (The Centre for Brand Analysis).
Compania software a urcat pe prima in topul celor mai importante 500 marci stabilite in functie de increderea, caracteristicile specifice si buna calitate a produselor oferite.

Lista celor 1.400 de marci a fost luata in considerare de un numar de experti, cu ajutorul voturilor a mai mult de 2.000 de consumatori din Marea Britanie.

Pe pozitia a doua se afla Rolex, in timp ce Google a cazut pe a treia pozitie. Lego si Coca-Cola sunt noile companii intrate in top 10.

Alte branduri care si-au pastrat pozitiile in Top 10 Superbrands sunt BBC, British Airways si Mercedes-Benz.

Anul trecut, Microsoft a pierdut pozitia fruntasa in fata companiei de Internet Google. In acest an, Apple a patruns in top 10 al indexului Superbrands.

Faptul ca Apple a intrat in topul primelor 10 companii demonstreaza ca instrumentele IT domina vietile oamenilor, dupa ce au fost cotate mai bine decat companiile de bauturi sau producatoare de masini sau retaileri.

“Poti consuma Coca-Cola sau cafea Starbucks o data sau de doua ori pe zi, dar majoritatea dintre noi intra in contact cu Microsoft si Google la fiecare ora. Aceste companii tehnologice au intrat in casele, birourile si chiar prieteniile noastre”, a declarat Shar VanBoskirk, analist Forester.

“Topul din acest an reafirma castigatorii si pierzatorii crizei economice, cu lanturi de restaurante fast-food si supermarket-uri care s-au descurcat destul de bine”, a declarat Stephen Cheliotis, director executiv al Centrului de Analiza a Marcilor, care a publicat topul Superbrands pentru Marea Britanie.

“Ca de obicei, rezultatele sunt surprinzatoare, cu unele companii care ofera cresteri importante cum ar fi Encyclopaedia Britannica”, a declarat Cheliotis.

Printre companiile care au indicat cea mai puternica imbunatatire anuala se numara McDonald's, care a urcat 227 de pozitii, Burger King, cu un avans de 189 pozitii, si KFC, cu o crestere 164 de pozitii.

“Facand parte din top 500 este o realizare, competitia dintre marci pentru atentia consumatorilor si oferirea unui portofoliu atragator este intensa si creste exponential”, a declarat Stephen Cheliotis.

Compania britanica Royal Doulton, ce produce obiecte de arta, a iesit din primele 10 pozitii, insa reuseste sa ramana in fata unor giganti ca Vodafone, Audi, Nokia si Cadbury.

Care sunt cele 25 de "superbranduri" de business in 2009?


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri