Practicarea unui sport sau a unor exercitii fizice pentru mentinerea in forma nu se numara printre activitatile preferate de romani pentru petrecerea timpului liber, in jur de 60% dintre acestia declarand ca nu fac sport niciodata, potrivit unui studiu GfK Omnibus.
De asemenea, participarea la spectacole, concerte sau vizitarea unui muzeu, a unei expozitii de arta, precum si petrecerea timpului intr-o discoteca, club de noapte ori restaurant si cinematograf sunt activitati ce se inscriu destul de rar in programul de timp liber al romanilor sau sunt specifice doar anumitor categorii socio-demografice. La nivel national, dintre persoanele peste 15 ani, peste 60% nu le practica niciodata.

Cei mai multi dintre romani, peste 90%, opteaza ca dupa o zi de munca sau de studiu sa petreaca timpul ramas liber in fata televizorului. Alte activitati realizate cel putin o data pe saptamana de peste trei sferturi din populatie sunt mersul la cumparaturi, in special, pentru alimente, si ascultarea muzicii. Cei mai pasionati in a-si umple timpul cu aceasta activitate sunt tinerii cu varste intre 15-34 ani, necasatoriti, cu venitul pe gospodarie mai mare de 2 000 de lei in a caror responsabilitate nu intra treburile gospodaresti.

Daca petrecerea timpului in afara casei nu este foarte larg raspandita, romanii isi invita mai des prietenii acasa pentru a se relaxa impreuna. Cel putin o data pe saptamana, 40% dintre romani au musafiri acasa, cei mai sociabili fiind cei din Transilvania, urmati de locuitorii din vestul tarii si din Moldova.

Gatitul este o activitate zilnica pentru aproape jumatate dintre romani, in special pentru femei, in timp ce 20% dintre romani declara ca nu gatesc niciodata. Alte preocupari, cel putin saptamanale pentru jumatate din populatie, sunt cititul ziarelor si revistelor, cumparaturile de produse nealimentare sau alte indeletniciri in gradina sau in curte.

Potrivit GFK, 39% dintre romani nu citesc niciodata carti, in timp ce 41% desfasoara aceasta activitate cel mult o data pe luna. Mai putin atrasi de a citi o carte sunt cei cu varste peste 55 ani din Oltenia si Dobrogea, din mediul rural.

In privinta activitatilor preferate in timpul liber, la nivelul populatiei din mediul urban nu se constata diferente majore fata de anul 2008, in afara de o usoara orientare catre petrecerea timpului in natura.

Aproximativ 4 din 10 romani sunt multumiti de cat timp liber au, restul fiind impartiti in mod egal intre cele doua extreme: cu mult timp liber si fara suficient timp liber. Acestia din urma, daca ar avea mai mult timp liber, ar alege sa se relaxeze, sa calatoreasca sau sa se plimbe.
Daca ar putea sa aleaga intre a avea mai multi bani sau mai mult timp, doua treimi dintre romani ar alege mai multi bani. Mai mult timp isi doresc mai ales persoanele cu varsta intre 45 si 54 de ani si cu studii superioare. Fata de anul trecut, in randul locuitorilor din mediul urban se constata cresterea preferintei pentru bani in defavoarea timpului liber (65% versus 58% in 2008).

Informatiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 1098 persoane din zona urbana si rurala iar culegerea datelor a fost realizata in perioada 02-20 iunie 2009.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri