Grupul media britanic Guardian (GMG), condus de Carolyn McCall, ia in considerare inchiderea ziarului The Observer in incercarea de a reduce costurile si de a asigura viitorul celei de-a doua publicatii a trustului, The Guardian, anunta brandrepublic.com.
Citand surse din cadrul redactiei The Observer, The Sunday Times afirma ca acest plan a fost discutat la o reuniune a grupului care a avut loc la 6 iulie, iar decizia ar putea fi luata luna viitoare. Astfel, ca o alternativa la acest plan oficialii GMG considera o inchidere a The Observer si o tranformare a publicatiei intr-o revista de business, cu data aparitiei joi.

Din cauza impotrivirii mai multor membri ai trustului media, liderii GMG au acceptat sa mai amane proiectul, in cautarea unei solutii alternative, ce ar putea insemna o versiune redusa mult a The Observer, care ar ramane insa publicatie duminicala.

In cazul in care GMG ar accepta aceasta optiune decizia ar putea genera o noua serie de concedieri, adaugandu-se celor 50 de disponibilizari la nivel editoral planificiate de Guardian News&Media pentru 2009.

O alta solutie ar fi vanzarea ziarului, care a aparut in anul 1791. The Observer face parte din trustul GMG incepand cu 1993.

The Observer a avut un tiraj de pana la 1,3 milioane de exemplare in 1979, dar a ajuns in 2008 la un tiraj de numai 420.000 de copii pe saptamana.

GMG a anuntat pierderi inainte de impozitare de 89,8 milioane de lire (106 milioane de euro) in ultimul sau exercitiu fiscal (martie 2008-martie 2009).

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri