Produsele de marca vorbesc consumatorilor despre identitatea lor nationala. Mai mult decit atit, branduri celebre precum Marlboro, Volvo, Swatch sau Nintendo devin in ultima instanta mijloace prin care consumatorii de pe tot globul isi formeaza o prima imagine asupra unei anumite tari.
Banda alb-rosie de pe sticla Coca-Cola, evaluata la 55 de miliarde de euro, este printre cele mai notorii elemente de brand din intreaga lume. Un studiu efectuat de Interbrand plaseaza bautura racoritoare, pentru al patrulea an consecutiv, in topul celor mai cunoscute marci de pe glob. Alte sapte companii americane, Microsoft, IBM, General Electric, Intel, Disney, McDonalds si Marlboro figureaza in primele zece pozitii in clasamentul Interbrand. Chiar daca nu figureaza in primele zece, MTV, Visa si Ford sint si ele imagini de succes ale Statelor Unite. Datele oferite de britanicii de la Interbrand coincid in mare parte si cu opiniile romanilor.

Astfel, comform unui studiu realizat de catre Daedalus Consulting, 69% dintre acestia considera tigarile americane cele mai bune din lume, in timp ce, in materie de calculatoare si imprimante, aproape jumatate dintre ei (42%) cred de asemenea ca americanii detin suprematia.

Sic si rigurozitate

Franta este apreciata peste tot pentru produsele de lux, cosmetice, vinuri si imbracaminte. Majoritatea romanilor (63%, respectiv 57%) asociaza cosmeticele si vinurile de calitate cu Franta. Louis Vuitton, cel mai important brand mondial de bijuterii, ocupa locul 18 in topul mondial.

De asemenea, cosmeticele LOral inregistreaza cresteri spectaculoase in Statele Unite si in Asia. Un brand mai putin asociat Frantei este Danone. Guvernul francez a luat de curind pozitie pentru a impiedica firma Pepsi sa cumpere marca de lactate cu vinzari exceptionale in SUA si Asia.

Rigurozitatea germana mineaza industria americana in materie de automobile de lux. Constructorii de automobile americani din Detroit - General Motors si Ford - fac fata cu greu fluxului autoturismelor sport si de lux germane BMW si Mercedes. Audi si Volkswagen sint alte doua branduri care contureaza imaginea perfectiunii germane.

Tigrii asiatici

Perceptia investitorilor straini asupra Asiei sta sub semnul Tigrului asiatic. Acesta este termenul cu care lumea academica si oamenii de afaceri din Hong Kong, Singapore, Taiwan si Coreea de Sud au decis sa popularizeze imaginea fortei economice pe care o reprezinta aceste tari. Si asta in ciuda faptului ca intre cele patru state exista diferente considerabile in domeniile economic, politic, cultural si social. Primele cuvinte rostite de copiii din intreaga lume atunci cind aud de Japonia sint: Nintendo, Sailor Moon sau Pokemon. In topul Interbrand, japonezii ocupa de asemenea locuri fruntase prin constructorii de masini Toyota si Honda, dar si prin electronicele Sony si Canon.

Eficienta europeana

In afara motoarelor Franta si Germania, si alte tari europene isi promoveaza cu succes brandurile autohtone in exterior. Perceputa ca o tara sigura si moderna in nordul Europei, Suedia a acumulat o reputatie de invidiat pentru brandurile sale inovatoare: automobilele Volvo, mobilierul Ikea, telefoanele mobile Ericsson sau camioanele Saab. Cei mai multi dintre consumatori obisnuiesc sa asocieze o tara precum Elvetia cu ciocolata produsa de Nescaf, produsele lactate, serviciile bancare sau neutralitatea. Conform Daedalus Consulting, 51% dintre romani asociaza serviciile bancare cu numele Tarii Cantoanelor, in timp ce 13% dintre acestia pomenesc de Elvetia atunci cind vine vorba despre produse lactate.

Cei mai tineri dintre ei rezoneaza insa, fara doar si poate, si atunci cind aud de ceasurile Swatch sau bricegele Swiss Army.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri