Piata globala de publicitate a scazut si in al doilea trimestru, dar ratele de declin au fost mai mici decat in lunile anterioare, a anuntat compania de cercetare Nielsen.

Nielsen a anuntat ca in 27 de tari piata s-a erodat cu 5,8% in al doilea trimestru comparativ cu perioada similara a anului anterior, dupa o scadere de 7,9% in primul trimestru. Cifrele sunt in linie cu evaluarile executivilor din industrie, care au declarat ca ce a fost mai rau a trecut si care se asteapta ca revenirea sa aiba loc anul viitor.

Cele mai mari cheltuieli in publicitate s-au inregistrat in Asia, unde au crescut cu 2,2%, cele mai slabe fiind in America de Nord, unde s-au comprimat cu 15,9%, arata raportul. Consumul de publicitate din Europa au scazut cu 9,1%.

Un raport separat publicat de International Advertising Bureau (IAB) Marea Britanie, anunta ca in prima jumatate a anului mediul online de publicitate l-a depasit pe cel din televiziune.

"Online-ul si-a marit in mod evident cota in Europa", a declarat Eva Berg-Winters, un specialist in publicitate online al PricewaterhouseCoopers, companie care a alcatuit raportul pentru IAB Marea Britanie.

In timp ce televiziunea a suferit in timpul crizei economice, analistii sustin ca ar putea reveni mai repede decat alte medii traditionale, cum ar fi ziarele. Analista Berg-Winters a declarat ca nu ar fi surprinsa daca anul viitor televiziunea va detine o cota mai mare din piata de publicitate din Marea Britanie.

"Inainte de a spune ca televiziunea se afla pe marginea prapastiei, e nevoie sa realizam cat din cota de piata pe care online-ul o detine provine din alte domenii media", a declarat analista.

Cresterea din publicitatea online din Marea Britanie a fost condusa in prima jumatate de cheltuielile in reclamele clasificate ale motoarelor de cautare ca Google. Astfel de reclame au reprezentat 60% din totalul cheltuielilor din online si au crescut cu 6,8%. Cheltuielile din reclamele online clasificate au crescut, insa publicitatea de tip display care cuprinde bannere si clip-uri video au scazut cu 5,2%.

Raportul Nielsen privind cheltuielile globale arata o scadere in majoritatea segmentelor traditionale media, cea mai grea evolutie avand-o. De asemenea, producatorii de masini si institutiile financiare au fost domeniile care si-au redus cel mai mult cheltuielile, in timp ce retaileri, companii cu produse de consum si cele de sanatate si-au marit cheltuielile din publicitate.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri