Piata de divertisment pe mobil, care include ringtone-uri si jocuri pentru telefonul mobil, este in scadere la nivel global, pe masura ce consumatorii isi dau seama ca se pot dispensa de aceste cheltuieli. Potentialul business-ului de mobile marketing il reprezinta marii clienti de publicitate si operatorii de telefonie mobila, a declarat, pentru Wall-Street, Dan Virtopeanu, director general la Voxline Communication.
Cu focusul pe aceste doua categorii, advertiserii si operatorii, Voxline, companie specializata in marketing mobil si aplicatii pentru retelele de telefonie, a investit circa 100.000 euro in lansarea platformei de video online Clip in Touch. Creat de compania israeliana cu acelasi nume, Clip in Touch ofera o solutie tehnica pentru crearea si distribuirea de continut video pentru mobil sau online.

Punctul de diferentiere pe care il propune Clip in Touch fata de alte solutii similare este accesibilitatea pentru o gama larga de telefoane mobile. Daca, deocamdata, marile site-uri de user generated content, precum YouTube.com pot transmite clipuri video doar pe telefoane Android sau iPhone, aplicatia Clip in Touch e disponibila pentru orice telefon care are camera foto, conexiune la Internet mobil si suporta tehnologia java2me.

Clipurile video pot fi facute online sau direct de pe mobil si trimise pe o adresa de e-mail sau pe un alt telefon mobil. Platforma ofera si materiale audio, video si texte predefinite, pentru crearea rapida a unui clip video.

Virtopeanu considera ca Clip in Touch este potrivita in special pentru campanii de imagine targetate, pentru anuntarea unor evenimente punctuale, cum ar fi lansarile de produse, sau pentru campanii de promovare prin clipuri create de consumatori.

“Cred ca momentan cel mai mare potential il are pentru clienti din FMCG, dar la fel de bine pot fi si din auto, si sectorul financiar. Ce ofera – aceasta relatie directa cu consumatorul si contactul cu omul, beneficiu care s-ar vedea la nivelul brandului. Nu stiu daca neaparat la nivelul vanzarilor, dar poate la nivel de top of mind, de recomandare a brandului. Are potential foarte mare de viral”, detaliaza Virtopeanu.

Costurile pentru implementarea unui proiect pe baza Clip in Touch pornesc de la 15-20.000 euro, pentru un proiect de dimensiuni reduse, si pot ajunge la 50-100.000 euro.

Platforma este deschisa pe sectorul business to business incepand de luna aceasta, dar nu si pe cel business to consumer. Daca ar fi deschis pentru consumatori, costurile de trimitere a unui clip creat pe platforma Voxline ar fi de cel putin 50 de centi. “Sunt convins ca ar avea mult mai mult succes daca consumatorii l-ar folosi gratuit. Iar ca sa-l poata folosi gratuit este nevoie, evident, de implicarea unui sponsor sau al operatorilor”.

Sponsorii sunt companiile, deci pana la urma s-ar ajunge tot la proiecte speciale. Iar in cazul operatorilor de telefonie mobila, acestia trebuie sa gaseasca in promovarea acestui serviciu beneficii majore, cum ar fi cresterea traficului de date.

Urmatorul pas este organizarea unor intalniri in care Voxline le va prezenta agentiilor, clientilor directi si operatorilor de telefonie mobila detaliile noii platforme. Daca nu va obtine un parteneriat cu un furnizor de telefonie mobila, Virtopeanu va incerca oricum sa deschida platforma pentru utilizatori, desi nu isi face “multe asteptari”.

Pentru 2011, managerul estimeaza ca Clip in Touch ii va aduce venituri de circa 200.000 euro, adica echivalentul a 10% din cifra de afaceri. Anul trecut, Voxline a avut o cifra de afaceri de aproximativ 2 milioane euro, in crestere cu 30% fata de 2007. Pentru anul acesta, Virtopeanu spera sa o mentina la acelasi nivel. Aproximativ 25% din veniutri provin din activitati de mobile marketing, iar restul din servicii de data base, call center, multimedia.

Piata de mobile marketing se va situa anul acesta intre 2,5-4 milioane euro, in functie de numarul si amploarea proiectelor care se vor derula in ultimele luni al anului, estimeaza managerul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri