Ati auzit de Jack? Nu Spintecatorul si nici cel din \"Jack si Grasanul\", ci de Jack Daniel. Puteti sa cereti simplu un Jack si veti afla raspunsul. Aceasta este formula prin care marca Jack Daniels incearca sa se imprieteneasca cu potentialii consumatori.
E greu sa ramai neschimbat sau sa pastrezi un secret 140 de ani. Nu si pentru Jack. El reuseste sa-si pastreze valorile fara de care marca si-ar pierde identitatea: autenticitatea, conservarea unei retete de succes, masculinitatea si respectarea traditiei. "Modul in care Jack Daniels comunica in Romania este asemanator cu cel din SUA, de aceea am preferat sa folosim acelasi spot publicitar, adaugand doar subtitrarea. Astfel transmitem publicului atmosfera din Tennessee si faptul ca este un brand suta la suta american", a declarat Jimmy Bedford, master distiller Jack Daniels.

PR PE GRATIS.

In trecut, principalul mod de promovare a marcii era cu precadere printul. Ca sa ne facem o idee despre ceea ce inseamna Jack Daniels nu trebuie decat sa vizionam cateva din filmele in care marca isi face aparitia, fara a fi platit in prealabil vreun ban pentru acest lucru: "Parfum de femeie", "Instinct primar", "Aproape faimos" sau "Heat".

ISTORIC.

Domnul Jack a fost primul producator care si-a inregistrat distilieria in 1866, cand guvernul federal a decis regularizarea si impunerea de taxe pe fabricarea whisky-ului. Cand toti cei din jur au inceput sa-si imbutelieze whisky-ul in sticle rotunde, Jack a ales o sticla patrata. Cu timpul, sticla patrata a devenit sinonima cu whisky-ul Jack Daniels din Tennessee.

Evolutia sticlei lui Jack Daniel are propria sa poveste. Astfel, in 1866, Jack Daniel si-a imbuteliat produsul pentru prima oara intr-un vas din ceramica, acoperit de un dop din pluta. Pentru a distinge whisky-ul sau de celelalte produse de acest gen, Jack Daniel a marcat dopul cu numele sau. Pana la sfarsitul anului 1870 insa, buteliile din sticla au devenit la moda. Jack Daniel a dezvoltat si el o sticla, rotunda, iesita din standard, pe care era inscriptionat numele distileriei.

Dar cum Jack Daniel era un inovator, sticla pe care a creat-o nu l-a satisfacut pentru mult timp. Si pentru ca produsul lui era rafinat si total diferit fata de celelalte, a hotarat ca si sticla trebuie sa fie neobisnuita.

In 1895, un om de afaceri din cadrul companiei "Alton Glass" din Illinois, i-a aratat lui Jack un model de sticla unic, nou si netestat inca o sticla patrata si cu gatul foarte subtire. De mai bine de 100 de ani, sticla a ramas simbolul calitatii lui Jack Daniel, plina de caracter asa cum este si produsul din interiorul ei. A demonstrat odata pentru totdeauna ca sticlele patrate pot fi si ele pline de eleganta.

Jack Daniel a continuat sa introduca acest model de sticla in cantitati limitate.

Astazi, distileria poarta aceasta traditie, lansand din cand in cand pe piata si carafe decorative. O parte din sticle (asa cum este cea din seria Gold Metal) a scos in evidenta talentul lui Jack Daniel.

SELECTIE.

Procesul de productie pentru whisky-ul Jack Daniels incepe cu selectia atenta a ingredientelor porumb, secara si orz. Whisky-ul lui Jack este filtrat intr-un mod special. Fiecarei picaturi ii trebuie aproape 24 de ore pentru a trece prin filtrul de mangal din lemn de artar, pentru a ajunge la desavarsire. El este apoi depozitat in butoaie noi de stejar alb si pus la pastrare, timp de 4 ani. Calitatea bauturii este apreciata de catre cel mai important om al distileriei Master Distiller-ul Jimmy Bedford, cel de-al saselea Master Distiller al distileriei Jack Daniel.

Munca sa implica supravegherea intregului proces de fabricare a whisky-ului de la etapa de macinare la fermentare, distilare si pana la maturare si imbuteliere.

POVESTEA

Nenumarate legende au circulat despre inscriptia care trona misterios pe sticla Jack Daniels: "Old No. 7". E adevarat, aceasta expresie a fost dintotdeauna asociata cu whisky-ul originar din Tennessee, insa Jack Daniel nu a dezvaluit niciodata intelesul acesteia. Ceea ce stim este ca a fost introdusa la mijlocul anilor 1880. In perioada aceea, in baruri circulau povesti legate de misterioasa inscriptie. De 130 de ani de cand Jack Daniel si-a inceput aventura, pana in zilele noastre, misterul inca persista. Una dintre povesti spune ca atunci cand un transport de Jack Daniels a ajuns cu trenul in Missouri, persoana care a verificat transportul a citit pe bilet "Old" si "No 7" si a crezut ca acesta este adevaratul nume al whisky-ului, desi acestea fusesera puse doar ca o informatie pentru bonul de transport.

In final, nimeni nu stie de unde provine termenul "Old No.7".
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri