Compania, care subventioneaza operatiunile globale de stiri cu profituri din abonamente in valoare de 1.500 dolari lunar, ia in calcul taxarea continutului online al Bloomberg si Businessweek, a declarat presedintele Bloomberg, Peter Grauer.

"Consider ca am atins cel mai scazut nivel al crizei din industria de stiri, a declarat Grauer. Discutiile News Corp despre pozitionarea site-urilor de ziare in afara Google News a transmis "un mesaj important pe care oamenii din industrie il urmeaza pentru a taxa continutul lor".

Bloomberg este dispus sa sacrifice profiturile pe termen scurt pentru castigurile pe termen lung, dar tine cont ca este in afacerea cu stiri pentru a produce profituri. "Cred ca este momentul potrivit pentru a spune ca e nevoie de un model diferit si ca ar trebui platita o compensatie pentru continutul pe care il furnizam", a declarat acesta.

Desi publicatiile financiare rivale, ca FT.com si WSJ.com, se numara printre cele care taxeaza stirile, grupul a pastrat Bloomberg.com gratuit in speranta ca va deveni o marca de stiri cunoscuta intregii audiente.

Bloomberg spera ca achizitia Business Week sa extinda baza de consumatori de la 340.000, cati are revista si site-ul in prezent, la un milion de abonati si cinci milioane de cititori.

Executivul a mai declarat ca Bloomberg a lucrat la un produs online bazat pe afacerile cu proprietati, spunand ca segmentul real-estate a fost "o importanta operatiune in intreaga lume, in special in New York".

De asemenea, compania a inceput sa testeze Bloomberg Law, un serviciu online care sa concureze cu divizia de informatii legale ale Thomson Reuters si Reen Elsevier, desi Grauer a declarat ca grupul nu are niciun interes in a crea o versiune mai ieftina a principalei operatiuni.

Grupul a urmarit 70 de oportunitati de investitii in ciclul de planificare care a fost completat si va finanta o suma importanta dintre acestea.