Scaderi pe linie pentru lunarele glossy

Chiar daca specialistii din agentiile de publicitate spun ca revistele glossy sunt mai putin afectate decat ziarele de criza economica pentru ca advertiserii sunt mai fideli in cazul revistelor, nu acelasi lucru se poate spune si in privinta exemplarelor vandute.
Singura revista lunara glossy pentru femei care a inregistrat o crestere mai importanta a fost InStyle , publicatia lansata in primavara anului trecut de compania Attica Media crescand de la 12.252 de copii vandute intre iulie-septembrie anul trecut la 16.728 in trimestrul al treilea din acest an, potrivit datelor Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).

De asemenea, au fost si reviste care s-au mentinut la un nivel simiar, cresterile sau scaderile fiind aproape nesemnificative.

Printre revistele lunare pentru femei care au crescut usor se numara Tabu, fosta revista editata de trustul Realitatea Catavencu care intre iulie-septembrie a crescut la 13.966 de reviste vandute, de la 12.831 in aceeasi perioada din 2008, si Glamour, publicatia companiei Liberis Publications, care si-a majorat tirajul vandut de la 30.309 exemplare in trimestrul al treilea al anului trecut la 31.581 de exemplare la sfarsitul lui septembrie 2009.

Totodata, scaderile de vanzari pana in o mie de exemplare s-au inregistrat in cazul revistelor Marie Claire, Beau Monde, Femeia si Psychologies.

Insa mai mult de jumatate dintre reviste au inregistrat scaderi ale tirajelor vandute de peste 3.000 copii, la unele reviste diminuarile ajungand chiar la in jur de 10.000 de exemplare (Cosmopolitan, Joy).

Cea mai mare importanta diminuare a fost insa in cazul Ce se intampla doctore (CSID), publicatia editata de compania PubliMedia International, divizia de publishing a grupului MediaPro, inregistrand intre iulie-septembrie vanzari aproape la jumatate fata de aceeasi perioada din 2008.

Cu toate acestea, CSID se mentine in topul celor mai citite lunare pentru femei, avand aproximativ 535.000 de cititori, in fata sa aflandu-se doar revista Femeia, editata de Sanoma Hearst Romania, care a avut 566.000 de cititori, conform datelor dintre iulie 2008 si iulie 2009 ale Studiului National de Audienta (SNA).



Scaderile au fost valabile si in cazul publicatiilor pentru barbati, insa diminuarile au fost mai mici intrucat nici nu aveau de unde sa scada foarte mult avand in vedere ca este cunoscut faptul ca barbatii prefera sa citeasca mai mult ziare, in special de sport.

Daca Playboy a inregistrat cea mai mare scadere, de aproape 2.550 de copii, celelalte reviste au vandut mai putin cu intre 600 de exemplare (FHM) si in jur de 1.600 de copii (Maxim).

Desi este ultima lansata (septembrie 2007) dintre revistele pentru barbati pentru care exista date de distributie, Esquire, publicatia editata de Sanoma Hearst Romania este la o diferenta de doar o mie de exemplare vandute de Playboy, o revista care exista de peste zece ani pe piata locala (editia locala a Playboy a fost lansata in septembrie 1999)



n/a: not available- datele nu sunt disponibile
Sursa: Biroul Roman de Audit al Tirajelor

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri