Salvarea EMI, decisa de vanzarile de Craciun

Vanzarile de Craciun ar putea decide soarta casei de discuri EMI, care trebuie sa indeplineasca anumite conditii in relatia cu bancile si sa evite o preluare fortata de catre creditorul sau Citigroup, scrie The Telegraph.
EMI ar putea fi nevoita sa apeleze la o injectie de capital din partea companiei de investitii Terra Firma, daca vanzarile de albume vor scadea.

Compania trebuie sa treaca de doua teste bancare stabilite de Citi, prin care este nevoita sa plateasca 3,7 miliarde dolari. Daca EMI nu poate satisface conditiile pana la sfarsitul anului, compania risca sa fie preluata de banca americana.

Totusi, este de asteptat sa indeplineasca testul datorita vanzarilor mai bune ale diviziei de publishing.

Ultima mare companie din Marea Britanie care activeaza in industria muzicala a supravietuit anul acesta din profitul obtinut in urma lansarii albumelor Lily Allen si Coldplay. In plus, se spune ca EMI are zeci de melodii nelansate ale lui Michael Jackson, inclusiv unele inregistrate cu putin timp inaintea decesului regelui muzicii pop, alaturi de artistii Will.i.am si Akon.

Grupul EMI si Terra Firma au incercat sa refinanteze creditul luat de la Citi, dar banca a refuzat o astfel de miscare. EMI a platit 150 milioane lire sterlnie in sase luni pana in septembrie 2008, cand rata a crescut.

Dupa ce Citi a respins propunera de a renunta la un miliard de lire sterline din datorie, Terra Firma a inaintat o actiune legala impotriva bancii, pe care o acuza de inducere in eroare a companiei de investitii prin considerarea ca acesta este un ofertat rival.

Guy Hands, omul de afaceri britanic care a cumparat in 2007 casa de discuri EMI, a anuntat in vara ca va investi 300 de milioane de lire in companie pentru a o scoate din impasul financiar cauzat de criza si pentru a sterge o parte din datoriile catre Citibank.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri