Productia science-fiction "Avatar" a regizorului american James Cameron a inregistrat saptamana trecuta vanzari de 68,3 milioane dolari in Statele Unite si a depasit un miliard de dolari la nivel global, fiind al cincilea film din istorie care bate acest record, scrie Wall Street Journal.

Dupa doar 17 zile de la lansare, Avatar a avut vanzari de 352,1 milioane dolari. In ultima saptamana filmul a adaugat 133 milioane dolari in afara Statelor Unite, prin care si-a sporit vanzarile internationale la 670 milioane dolari, ceea ce inseamna vanzari totale de 1,02 miliarde dolari.

"Avatar" a debutat in urma cu doua saptamani cu vanzari de 77 milioane dolari, un start puternic, dar sub incasarile altor blockbuster-e care au fost de 158 milioane dolari. In mod obisnuit, vanzarile pentru alte filme scad in urmatoarele saptamani, insa vanzarile "Avatar" au scazut foarte putin in timpul Sarbatorilor de iarna.

"Avatar" a fost primul film al lui James Cameron dupa o pauza de 13 ani, cand a fost lansat "Titanic", ce a avut vanzari de 1,8 miliarde dolari la nivel global.

James Cameron este singurul regizor de filme ce a produs doua filme ce au depasit un miliard dolari. Alaturi de "Titanic", alte productii care au avut vanzari mai mari de un miliard dolari sunt "Lord of the Rings: The Return of the King" - 1,13 miliarde dolari, "Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" - 1,06 miliarde dolari si "The Dark Knight" - 1 miliard dolari, potrivit Hollywood.com.

"Avatar" are un avantaj de pret fata de celelalte filme cu vanzari de peste un miliard dolari. Aproximativ 75% dintre vanzarile interne provin din cinematografe 3-D, ale caror bilete costa mai mult decat pentru un film in versiune 2-D.

De asemenea, filmul produs de James Cameron este considerat un potential favorit al premiilor Oscar.
Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri