In luna noiembrie, AOL a lansat un "program voluntar de separare" prin care angajatii sunt incurajati sa primeasca o compensatie valabila pe trei sau noua luni, in functie de pozitia angajatului. Oferta a avut mai mult de 1.000 de voluntari, dar nu au fost de ajuns pentru a atinge tinta companiei de a disponibiliza o treime din forta sa de munca sau aproximativ 2.500 de angajati. Un purtator de cuvant al companiei a refuzat sa declare cati angajati si-ar putea pierde locurile de munca.

Alysia Lew, director de comunicare in cadrul AOL, a caracterizat disponibilizarile din aceasta saptamana ca "o completare a primei faze din transformarea AOL" intr-o companie care va deveni editor de continut web, cum ar fi blog-uri de stiri ca Engadget si Politics Daily.

"Am evaluat pozitia noastra sin piata si portofoliul de produse din fiecare piata si am cerut analizarea zonelor unde nu a fost indeplinita strategia noastra si prezentarea profilului operatiunilor noastre in tarile in care operam", a declarat aceasta.

Compania de internet are nevoie de un start rapid al operatiunilor sale pentru a concura in piata de publicitate online impotriva unor jucatori ca Microsoft, Google si Yahoo considera analistii. AOL a fost depasita de rivalii sai in Statele Unite in 2008 iar situatia a continua si in ultimul an, potrivit analistului Michael Nathanson din partea Sanford C. Bernstein.

AOL se asteapta sa atraga datorii in valoare de 200 milioane dolari in timpul ultimei runde de restrucrurari, dar va economisi 300 milioane dolari din cheltuielile operationale anuale. Ca parte a masurilor de reducere a costurilor, Lew a declarat ca AOL vrea sa inchida mai multe birouri din Europa, incepand cu locatiile din Spania si Suedia.

Anuntul disponibilizarilor vine la aproape zece ani dupa ce mult criticata fuziune a AOL cu Time Warner s-a incheiat in luna decembrie. De atunci, compania s-a lansat ca un editor independent de continut si vrea sa devina unul dintre cei mai importanti producatori de stiri si diferite tipuri de continut digital.